Dålig viktdag, annars okej förutsättningar

Jag har en dålig dag. Eller tja, den e inte dålig egentligen, dagen som sådan. Det var skönt ute på promenaden innan (bortsett från att det började regna) och det ska bli trevligt med teckningslektion nu snart. Men utseende/viktmässigt e det inte bra. Det kanske bara är jag som ser det dock.

I morse när jag, som vanligt, kollade mig i spegeln så tyckte jag att magen väl såg ok ut. Inte alltför stor liksom. Men nu när jag fått på mig kläder är den, enligt mig, enorm. Jag är inte alls snygg. Jag är inte alls på väg att bli smalare för jag är samma tjockis som jag alltid varit! Ungefär så gick mina tankar. De har väl avtagit lite men nej, idag är ingen bra dag utseendemässigt men, som vanligt är det väl bara jag som ser det. Andra säger/tycker i det tysta att jag blivit så smal etc etc men vad det inte stämmer egentligen. Jag väger fortfarande typ 10kilo mer än när jag tog studenten och 30 kilo mer än när jag slutade nian så det här att jag "blivit smal" stämmer nog inte. För sedan dess har jag ju blivit tjockare.

Är himla tacksam att det inte är någon klassfest eller något sånt i år för jag hade inte haft någon viktnedgångsframgång att visa upp. Snarare skulle ju mina gamla klasskamrater se att jag gått upp i vikt sedan jag såg dem sist, inte ner...


Postat av: Tesse

Lite positivare tankar om jag får be! =) Det är klart att du har gått ner i vikt och blivit smalare. Strunt i att du gått upp mer sen 9an eller studenten. Du har ju brutit den uppåtgående viktkurvan och är på väg ner nu. Du har fått mer muskler, tappat massa centimetrar och en hel del kilo också.



Gått upp 10 kg sedan studenten (för snart 3 år sedan) och gått ner 9 kg på 11 veckor! Du är ju helt klart på rätt väg! Tittade på ett kort sedan i somras, sedan dess har du klart blivit smalare.



Så ge inte upp Marie utan kämpa vidare. När du väger samma som i 9an så tror jag att din självkänsla kommer att va så mycket bättre än då. Du vet att du har klarat allt på egen hand. Det kräver så mycket mer motivation att gå ner alla kilo och komma tillbaka till en vikt som du haft innan än att vara "normalviktig" (vad det nu är) hela tiden.



KRAM

2011-04-14 @ 11:33:09
Postat av: Nakne Kocken

äsch man ska inte haka upp sig allt för mycket på vikter ;)

2011-04-14 @ 18:04:43
URL: http://liteservicenaken.blogspot.com/
Postat av: Karin

viktnedgångsframgång



vilket skojigt ord!

2011-04-15 @ 17:19:48
URL: http://bonnvett.blogg.se/

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0