Vågen eller måttbandet?

Nu är det ju i och för sig inte vägning förrän på måndag men jag hoppas (och tror) att jag har gått ner lite sedan förra vägningen. Denna perioden har jag ju dock satsat lite mer på motion och kondition eftersom jag just vet att jag går ner snabbare av det. Då har det ju inte blivit så mycket styrketräning, vilket visade sig när jag mätte mig i morse. Ett par cm större i midjan. Fasen, vilka siffror ska jag glo på egentligen?

När jag inte har gått ner så påpekar mina nära att "ja men dina mått har ju minskat denna veckan, stirra inte på vågen". Eh jaha men när jag gårner men inte minskar mina mått då? Ska jag stirra på siffrorna på vågen då? Det e så förbaskat komplext verkligen. Slutsatsen jag drog för ett par veckor sedan var:

Mycket motion och kondition = går ner mest i vikt, ökar kanske någon cm i mått någonstans.
50/50 mellan motion och styrketräning = minskar i måtten men stannar i vikten.

Så vad fasen ska man göra? Nu i början kanske det e bäst att satsa på att gå ner, måtten måste ju minska automatiskt också när jag bara går ner tillräckligt. För även om jag inte hade gjort någon styrketräning fram tills nu så tror jag inte att jag inte minskat i mina mått. Styrketräningen kanske bara snabbar på måttminskningen lite...?

Aja, nu e det snart dags att sticka in och jobba. Har hört att det ska bli en väääldigt lugn dag idag (men många kanske är ute på stan i det fina vädret och alla kanske inte firar traditionell påsk så vet inte hur det blir...) så tar med en av mina skolböcker att läsa om jag får helt slut på grejer att göra där. Har fått in ett kartongställ och lite studentgrejer men vette fasen hur det ska sitta ihop och vet desutom inte om studentgrejerna ska upp redan (stället tar liksom lite plats). Aja, får se hur det blir idag.

Ikväll blir det att sticka hem till föräldrarna iaf och äta påskmiddag där. Tar med mig resterna (det mest av hela steken) av lammsteken jag gjorde igår som faktiskt blev förvånansvärt bra :)! Till och med Mathias sa att han gillade den och i affären hade han varit tveksam för han hört att lamm smakar kofta. Tja inte om man tillagar det rätt sa jag (och tog mig väl vetande vatten över huvudet eftersom jag Aldrig gjort lamm förr...) och det slutade väldigt bra.

Postat av: Lena

Det kan ju vara så att du minskat någon annanstans på kroppen än där du normalt brukar mäta dig, eller hur

2011-04-26 @ 21:54:13

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0