Långpromenad med syrran efter träningen

Idag blev det in till stan och gymmet ganska tidigt. Hade, eftersom det inte blev så mycket träning igår, tänkt ta i ordentligt på gymmet idag istället. Ja styrketräningen gick, som vanligt, skitbra men sedan hade jag planerat att stå på crosstrainern i 45 minuter...det gick inte. Var så trött på det efter 10 minuter bara och knäna låste sig så många gånger att jag bara väntade på jag skulle ramla i backen (det brukar vara ett tecken på att jag är trött i slutet av passet nämligen). Vad jag längtar tills läkaren säger jag kan springa och träna zumba igen. Visst håller jag igång konditionen med crosstrainern men det är liite trist att köra exakt samma program varje gång. Hade ju kunnat ta varannan crosstrainern och varannan löpbandet.

Lite irriterande när jag körde med hantlarna bara. Brukar sitta på pilatesbollen framför spegeln och göra dem och det var inget vidare idag. Var smalast över axlarna och sedan gick det bara utåt (utför?). Det var verkligen ett päron :P. Eller en sådan leksak som är rund i botten och hur mycket man puttar på den så rullar den upp igen. Jag svär, hade jag inte haft ben hade jag varit en sådan leksak just då :(.

På vägen hem så hoppade jag av i Hanaskog och hade följe med ena syrran och systerdotten hem, ca 5,5 km sammanlagt. Vi gick i ett lagom tempo (och stannade ideligen upp för att visa larver och kossor för lilla M, hennes mamma och moster var bra mycket mer exalterade över djuren än hon var...). och var väl hemma på en timme ungefär. Så jag kan verkligen säga att jag har fått dagens motion nu i alla fall så resten av dagen blir det skolarbete. Skönt att ha städat, tvättat och diskat igår så man slipper det nu och dessutom slipper sitta med dåligt samvete över kaoset...



Mitt fina överkast som mamma har virkat. De andra syskonen har mer dekorativa sådana men jag valde en tjockare variant som man kan ha som filt när man bara ligger och vilar också. Megamysigt och väldigt tungt så det var ett jobb att lägga på...men mysigt när man kan bädda med fint överkast också och inte bara slänga på täckena i en hög:P

Postat av: Lena

Hallå där, de är lika dekorativa men på olika sätt. Vad glad jag är att du tycker om det :)

2011-08-04 @ 20:24:01

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0