Sommaren snart slut och hösten tar då vid

Var ju med Mathias i Halmstad på The Tall Ships Races i lördags och det var väldigt trevligt. Var skitmysigt väder och massa coola skepp i hamnen. Hade ju med kameran för hade tänkt ta massa bilder men det blev, som vanligt, inget av det. Fick en bild på det största skeppet på plats iaf (som vi även var ombord på:)). Sedov, en rysk bark (vad det nu är) på 122 meter. Den enda 4mastaren på plats. Sedan var där en cool parad också med alla besättningar. Säckpipeorkestern från Skottland blev mina klara favoriter men där fanns massa andra superglada människor som marscherade, gick, tog sig fram på olika sätt. Fick en grön fläck på näsan av en söt krokodil. Blev tyvärr inga bilder därifrån heller men lite film iaf.



På kvällen hade jag och Mathias en egen liten kräftskiva. Blev bara kräftor och vatten men grejen var mest för jag skulle lära mig skala (och äta) dem och det gick nog ganska bra iaf. Inte min favoriträtt men ändå något som jag kan tänka mig att äta om man hamnar på en kräftskiva. Så skönt att veta man inte kommer sitta och känna sig left out.



Yes! Nu har mina två första skolböcker inför i höst kommit :). Ska bli grymt intressant och coolt att läsa dem och försöka sätta sig in i den världen. Men har förstått det blir tuff konkurrens. Det var ganska lätt att komma in på utbildningen men eftersom den går på distans kan de ju ta in fler. Vilket betyder att det är många som kommer examineras om 3 år...vilket betyder att det känns som man måste ligga i topp då för att ha en chans på marknaden, vilken man än väljer. Så det är lika bra att satsa stenhårt från början. Har ju i och för sig kämpat med alla andra kurser också men med denna utbildningen ska jag misjäl sitta uppe halva natten om så krävs och plugga in alla möliga koder och kommandon för att greppa allt.



Det är vad som sker med start om 3 veckor iaf. Men än är inte sommarens kurser slut, tyvärr. Har tre uppgifter kvar. En slutuppgift i Företagsekonomi och en slutuppgift i Att mötas på arbetsplatsen och sedan en tenta från i våras (jobbade den dagen den skrevs) i Marknadsföring som ska skrivas den 19 augusti. Satsar på att bli klar med företagsekonomin ikväll, att mötas på arbetsplatsen imorgon och sedan hårdplugga in tentan resten av tiden till nästa fredag. När den är skriven tillåter jag mig själv att sätta mig in världen av htmlkoder och java:)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0