Träningen på gång igen... lagom till att diskbråcket sätter in :(

Veckan är inte slut än och jag är redan uppe i mer träning än de föregående veckorna. Det var inte sedan vecka 26 som jag var uppe i de här siffrorna. Inte för att de här siffrorna som jag haft de föregående veckorna har varit något att jubla över men nu ska det bli änring och bättre igen. Från och med nästa vecka ska jag försöka återgå till minst en timmes träning om dagen men ha en dag som vilodag. Nästa vecka blir det fredagen som jag håller uppe eftersom jag skriver tenta då men alla andra dagar ska det bli träning. Är det en gymdag blir det ju en timme automatiskt där (30 styrka och 30 kondition) men är det en hemmadag blir det antingen två kortare promenader (eller cykelturer) eller så blir det en längre. Får se vilket humör man  (och vädret) är på helt enkelt.

Träningen idag var hur skön som helst. Har verkligen börjat komma upp på ordentliga vikter nu och känner mig superstark, typ ;). Där jag tar mest är ryggen (125 lbs) och insida/utsida av låren (120 lbs). Armarna ligger på ca 100 lbs och benen på ca 90 lbs. Det kanske inte syns supermycket än så länge men när de överflödiga börjar ramla av är jag en bra bit på vägen till att bli hälsosamt vältränad. Bara löpningen och konditionen som ska tränas upp med men det hoppas jag att det blir ordning på när ryggen är helt ok.

Apropå ryggen ja. Jag var nere på vårdcentralen igår och eftersom jag inte vill blir superförbannad igen så utelämnar jag händelseförloppet. Men kort och gott så tror de nu inte att det är ischias utan eventuellt början på ett diskbråck och att jag ska börja uppsöka sjukgymnasten. Tja det där med sjukgymnast tycker jag de kunde sagt till mig när jag var där förra gången, för 7 veckor sedan, det kanske hade sparat mig några veckor. Hrmpf!

Aja, i helgen blir det ner till Mathias och imorgon nog en sväng till Köpenhamn. Blir kanske en bra bits cykeltur på söndag om vädret är bra men det berättar jag mer om då i så fall.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0