*host host*

Kom till insikt med en grej igår kväll. Vissa dagar kan det verkligen kännas som min vikt inte kommer någonvart, att det inte går tillräckligt fort och att jag bara står stilla och trampar. Men sen igår så kom jag på att jag har bara 15 kg kvar till min målvikt och bara ca 13 kg tills jag är under 25 på BMI (dvs inte räknas som överviktig längre). Jag har alltså just nu bara 13 kilos övervikt jag släpar på och säger man så, så låter det inte himla mycket. Visst är det mer än ett par kilo men det var inte 40 kilos övervikt som jag hade från början.

Nu är det inte så att jag tänker settle down och nöja mig här. Nejnej, klart jag kommer fortsätta kämpa för att nå mitt mål 30 juni 2012 men det känns inte lika stressande längre. Redan nu har jag uppnått massor och förändrats på så många sätt att jag känner jag har tid att låta min kropp ta den tid det tar att gå ner det sista. Det känns inte lika pressande nu. De första 20 kilona kändes som man jäktade mot något (en tidsinställd bomb eller nåt sånt) men nu när man kommit in i det och mår mycket bättre så fortsätter man (visserligen i liknande takt) men utan all press och känsla av omöjlighet.

Idag sitter jag och snorar och hostar lite. Ska snart upp till min gamla högstadieskola med Tesse och ha lite schack på deras aktivitetsdag. Sedan ska jag nerom affären och se om de säljer granar utanför där idag.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0