Invägning vecka 50

Startvikt: 111,2 kg
Målvikt: 68 kg

Nuvarande vikt: 81,8 kg
Viktnedgång sedan förra veckan: 0,8 kg
Viktnedgång totalt: 29,4 kg

BMI-nedgång totalt: 10,6

Kvar till mål 3: 1,9 kg
Kvar till målvikt: 13,8 kg

Det börjar närma sig 30-kilosmarkeringen nu :). Inte för att jag begriper det, det har ju gått så himla snabbt! Visst ser jag att jag är mindre och känner jag orkar mer men ibland när man sitter ner och låren "sväller ut" i bredd så tycker jag inte jag minskat någonting och att jag ser hur bred ut som helst.

Vikten vart himla bra med tanke på att det var kalas i lördags och julkaksbak med syskonen igår.

Jag hade ju tänkt att satsa på att ligga unde 80 kilo efter nyår men att gå ner nästan 2kg på 3 veckor då första helgen är med <3 i Köpenhamn, andra helgen är jul och tredje är nyår, känns lite för naivt. Så därför vill jag istället satsa på att ha gått ner 30 kilo till nyår. Den gränsen känns mer rimlig och skulle det vara så att jag kanske går ner till under 80 så är det ju bara kanon.

Jag ska även hoppa över invägningen på annandagen, måndagen vecka 52 då. Jag väger mig som vanligt nästa måndag och så måndagen 2 januari, vecka 1. Men jag vill inte att mitt dåliga samvete ska komma inklampandes i mellandagarna och få mig att må dåligt av att ha njutit i jul.

För det ska jag göra. Njuta, inte Frossa! Jag ska fortfarande äta bra och träna som vanligt med hjälp av appen och så men jag vill inte väga mig i alla festligheter och få dåligt samvete. Hur njuter man då liksom.

Idag blir det att fortsätta tvätta, städa burarna och sedan planera veckans skolarbete etc. Sedan blir det nog en promenad mitt på dagen och ett corepass ikväll. Huh...jag vet hur ont i magen jag hade efter det förra så får se hur jag mår imorgon..:P


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0