Jullovet slut nu, imorgon blir det hårdkörning igen

Då var julen över då och hur ska man summera den mat- och träningsmässigt...

Mat:
Jag åt lagom mängd av julbordet både på julafton och juldagen och tog enast om en liten gång skinka och lite ägg (och skinka är ju bra också). Det blev inte så mycket godis i själva julhelgen men runtom har det väl blivit en och annan chokladbit för mycket.

Jag är dock nöjd med hur jag skötte maten och kramset i jul.

Träning: Förra veckan blev det 285 minuters träning, allt Powerwalk, och det är kanske inte så mycket som jag önskat (i helgen blev det inte 2 timmar/dag utan 70 minuter/dag) men ändå helt okej. Jag har inte känt något tvång att träna utan har gjort det med glädje, även i småruggigt väder har det blivit minst 40 minuter per runda. Styrketräningen har jag skippat just nu eftersom jag varit rejält förkyld en vecka nu men snart ska jag på det igen.

Sammanfattningsvis är jag nöjd med träningsmängden och intensiteten under mitt jullov :)

Idag var jag och <3 inne på mellandagsrean och vi överlevde allt folk. Det var inte så hemskt mycket faktiskt förutom inne på HM. Vi vände faktiskt i dörren där, pallade inte ens försöka tränga oss in när jag inte ens visste vad jag letade efter. Det blev 3 pocketböcker, av författare jag läst innan och gillar, 2 nya bhar, lite smink och lite träningsgrejer. Var inne på InterSport och köpte ett par träningshandskar, hantlar (2x2 kg) och ett gummiband med ganska tungt motstånd. Visst hantlarna var inte så tunga men jag är inte intresserad av att deffa mina muskler utan bara trimma dem och det runt om. Slanka av, inte biffa upp!

Imorgon är ledigheten verkligen över. Då blir det att betala alla räkningar, göra ny kassabok, budget etc etc. Sen ska jag tvätta mellan 12-16 med så får se när jag ska hinna med min promenad men blir nog på förmiddagen någon gång. Får hoppas det torkar upp lite så man inte slinter i leran i skogen.

Blev ingen invägning idag som sagt. Helgen har varit väldigt trevlig och jag ville inte sabba mitt humör med en dålig invägning. Jag skjuter på den till nästa vecka. Sedan ska jag nog bara väga mig varannan vecka nästa år istället för varje. Då har man inte bara 7 dagar på sig att fixa ett bra resultat utan 14.

Postat av: En som behöver komma igång

Tack för den peppande promenaden idag. den gav mig energi.

2011-12-27 @ 21:33:34

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0