Nu vet jag vad jag önskar mig...

Nu vet jag vad jag önskar mig i julklapp. Tid att slippa bekymra mig. Jag vill kunna ha en enda dag då jag slipper tänka på om jag ska eller inte ska jobba dagen efter. Slippa tänka på något skolarbete och planera resten av veckans uppgifter. Vill ha en enda dag då jag kan äta precis vad jag vill utan att få panik och träna som en galning efteråt. Vill ha en vilodag från träning utan att få dåligt samvete. Vill ha en dag då jag inte behöver bekymra mig över lägenhetens renhet eller hushållets ekonomi.

Missförstå mig rätt nu. Jag älskar mitt jobb men nackdelen med att vara timvikarie är att det är väldigt ovisst från och till och man kan aldrig veta om man ska jobba eller inte dagen efter och om schemat man lagt får redigeras eller inte.

Plugget är himla kul men de flesta uppgifter vållar problem på något sätt och alltid ska man planera in tillräckligt med tid att göra dem på också...

Vissa dagar är jag så himla sugen på att bara äta gott. Inte frossa! Aldrig mera frossa! Men bara äta något som jag tycker är riktigt gott. Exempelvis en hämtpizza, en portion glass eller kanske en påse chips.

Idag har jag inte fått tränat något alls. Och jag mår dåligt för det. Jag vet att jag måste ha en ledig träningsdag då och då men jag känner mig liksom ganska kass. Fy, usch vad jag är "dålig" som inte tränat något alls!

Julen närmar sig, utgifterna ökar, vi ska till Köpenhamn och Tivoli nästa helg. Hur svårt är det att Inte tänka på ekonomin i dagar som dessa. Lika jobbigt är det att känna till disken, tvätten, smutsen på golvet etc etc.

Tänk om man fick en enda dag! En dag som man fick sova ut sådär lagom, typ till 9. Sedan äta en god frukost till något bra tv-program. Sedan se på massa filmer, läsa lite modetidningar, gå på bio, beställa en pizza till middag och avsluta dagen med ett varmt bad och lite ompyssling av sig själv. Under hela den dagen skulle man varken behöva tänka på jobb eller skola eller oroa sig över alla sysslor eller känna dåligt samvete över träning och matintag.

Nej om man skulle ta och laga mat istället för att gräma sig över sådant man inte kan få...

Postat av: Mamma

Älskade du dessa önskedagar kommer också knska alla sakerna på en gång men lite i taget. Om man kan njuta lite åt gången så kan man istället njuta ofta. Lycka till med allt.

2011-12-08 @ 22:27:15

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0