"Fast jag vidhåller att du är från vettet..."

Har bestämt mig för att jag inte ska räkna kalorier så noga på helgerna. På helgen ska man ju vara ledig så varför bry sig om sånt då. Nu anser jag dock att jag har tillräckligt bra koll på kalorierna så att jag inte ska behöva skriva ner det så noga de dagarna.

Idag blev det upp riktigt tidigt.  Vaknade vid 5tiden och kunde inte somna om så tänkte lika bra att gå upp. Vågen idag stod på + 1 kg sen i fredags ;( fattar inte varför men men det är ju ändå ca 4 kg mindre än vad jag började på. Väl i bassängen var det ganska tråkigt till en början... 1...2...3...4...5... tja det var segt i början iaf. De första 20 längderna är såå sega så är mest psykologiskt i början. Sen när jag kommit till 40 tänker jag att jag ska simma 50 längder och sen "tja men har simmat 60 längder förr så kan det igen" och sen blir det 10 lämgder i taget. Idag slutade det på 100 längder. Inte så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Började känna armarna på sträcka 75 ungefär och de sista 10 längderna gick på ren vilja och ingen ork alls typ.

Nu blir det lite vila, sen lägga ihop ett par tårtor till mammas födelsedag imorgon och ikväll ut och gå en sväng. Får se hur mycket ork man har då bara...


Postat av: Tesse

Rubriken verkar vara ett citat av Lasse (om jag fattade fb rätt). 100 längder! Tja, från vettet eller bara enormt envis det kan man fråga sig. Ska själv ut och gå så småningom i eftermiddag. Bort till gårdsbutiken och köpa ägg. Men pluttan sover (sedan drygt timmar tillbaka) så lugnt nu så det är synd att väcka henne. kram

2011-02-14 @ 14:17:00
Postat av: Lasse

Ja det verkar vara ett äkta Lasse-citat :) Jag vidhåller att du är från vettet, fast på ett bra sätt liksom :)

2011-02-16 @ 15:49:28

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0