Förbenade jojo-manick

Sådär, tebax efter lovet. Jag hade inte tillgång till datorn mellan ondsdag och söndag, därav de uteblivna inläggen. Det har dock inte varit någon utebliven träning utan jag uppfyllde mitt nya mål om 5 timmars träning i veckan med råge. Har både varit ute och promenerat på egen hand utanför Malmö (och testat mitt lokalsinne på samma gång) och sedan var jag och Mathias och simmade i söndags förmiddag. Liten bassäng, trång bassäng, skvalpig bassäng. Kort sagt; Det var inte den typen av bassäng jag var van vid från Tivolibadet i Kristianstad och det dröjer nog innan jag går dit igen. Eftersom den bara var 17,5 meter så behövde man ju simma 2 längder för att få ihop till en hel vanlig. Det slutade med att jag simmade 16 (vanliga) längder och gav sedan upp.

Igår kväll var jag hemma hos föräldrarna och körde ett zumba cardiopass. 50 minuters konditionsträning. Skitkul verkligen och jag orkade hela passet också, skön känsla. Då vet jag ju dessutom att jag kan orka det igen och kanske köra i ett hårdare tempo om någon vecka. När jag vägde mig på kvällen visade vågen på att jag gått ner ca 6.5 kg sammanlagt. Härligt!

I morse vägde jag mig dock igen (för att få en v.9 vikt liksom) men då visade den att jag gått ner knappt 6 kg sammanlagt. Störigt om något. Men men, så länge jag fortsätter minska runtom och förbättra min kondis ska jag försöka att inte lägga alltför stor vikt vid vad vågen (så fräckt nog) talar om för mig.

Nu är jag precis hemkommen från stan där jag gick en sväng inom Åhléns där jag köpte två linnen och en ny klänning till min systerdotters dop på söndag. Marinblå, v-ringad, knälång, ganska snäv och med skärning precis under bysten (vilket gjorde att mer fokus lade på min ganska smala midja, smal om man jämför med resten av kroppen då alltså). Blir nog bra.

Näpp, nu ska jag börja fixa lunch, sätta på Vintergatan på youtube och sen plugga lite. Ikväll blir det promenix med Mia. Haft uppehåll från det ett par veckor pga trötthet, annat, lov etc, så dags att sätta igång igen.

Postat av: A-H

Är så glad för din skull för att du gör framsteg! :D

2011-02-28 @ 16:07:41
Postat av: Tesse

Gah! Hm, ena delen av mig blir väldigt inspirerad av dig och allt du rör dig, andra delen blir stressad över att jag själv inte gör något annat än promenerar. OK, jag vet att våra livssituationer är lite olika just nu och M tar mycket av min tid, men ändå.



Hm, kläder till på söndag. Vad ska jag ha på mig? Får leta lite i garderoben och hoppas jag hittar något som passar och är praktiskt.



Slutligen instämmer jag såklart med A-H, roligt att det går framåt.



kram

2011-02-28 @ 19:53:14

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0