Jag är en vandrande cementklump

Nä, ni kan ta det lugnt. Jag har varken varit i chipshyllan eller blivit överdrivet negativ. Näpp, jag har varit och simmat. För första gången på säkert 1.5 år. Och långt blev det också. Har kommit fram till att klarar man sig bara över 20längderströskeln kan man hålla på ett tag. Idag blev det hela 40 längder dvs 1000 meter. Därav den ack så ickefyndiga rubriken. Orkade knappt lyfta fötterna när jag gick till handdukshållarna och uppför trappan ska vi inte tala om... Förstår inte det där knasiga fenomenet. Man är ju så lätt i vattnet och sen är man 5 ggr så tung när man kommit upp. Knasigt.

Efteråt kände jag mig pigg och gick mnot bibilioteket för att leta böcker om Irland. Gick förbi muséet och konsthallen på vägen dit och tänkte jag lika gärna kunde göra allting när jag ändå var i stan. De har någon "ansiktsutstlänning" om rasbiologi på konsthallen och Elsa Beskows sagovärld muséet. Tyvärr hade de inte öppnat då jag gick förbi så blev inget idag  men kanske på fredag.

Nu är lunchen fixad, äten och kalorierna räknade så dags att fortsätta med skolarbetet och lite sånt. Håller dels på att flytta min konsthemsida eftersom zoomin.se där jag har den nu, ska läggas ner. Kanske hinner vila någon sväng också men får se.


*Mental note* Har du simmat 40 längder får du väldigt svårt att ta dig till omklädningsrummet. Du blir även lätt illamående på bussen. :P


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0