Jag e botad

Japp det e precis så drastiskt som rubriken avslöjar.

Igår hade jag en rejäl prövning då jag höll på med lite av tårtorna som ska vara på mammas kalas i helgen. Var upptagen mellan halv 17.30-22.00. Hade naivt nog tagit med mig lite kurslitteratur men det fanns inte en chans att jag skulle hinna läsa det. Gjorde två stycken tårtbottnar, massa rosor i marsipan (fick nära sammanbrott då jag skulle göra rosor i sockermassa, torkar på fem sekunder typ så nästan omöjligt att hinna göra något av den), massa små maränger etc etc. Idag blir det att fortsätta med allt sånt, alla (nästan) tårtot ska läggas ihop och garneras.

Det är väldigt skönt att ha att göra så stor del av dagen. Kände det igår kväll när jag nästan var klar. Himla skönt att veta att jag inte skulle in till skolan, träna eller göra något annat tidskrävande idag utan något roligt hela dagen. För det var verklgen skitkul, sen att jag var helt slut vid 22tiden är en annan sak...

Hade även lite dåligt samvete för jag inte fick tränat något igår :( men tänkte sen när jag lade mig att "hallå marie, det var såhär (med tv, plugg, laga mat, inte röra sig något knappt) som du hade det Varje dag fram till ungefär en månad sedan så att det blir En sådan dag nu är faktiskt ingen katastrof, kan ju vara bra med en vilodag med."

Just det, angående rubriken.

Det ingick en hel del chokladsmältning och smetvispning igår nämligen men inte någonting av det kom över mina läppar. Höll på och gjorde lite chokladblommor med en tandpetare och då jag skulle byta tandpetare höll jag, av gammal vana, på att dra av den inne i munnen men hann precis hejda mig och huttade den snabbt i en skål vatten i vasken istället. Likadant när jag hade rullat lite marsipanrosor i choklad och lät de glida ner på bakplåtspapper så blev ju fingrarna kletiga. De torkades snabbt av på en bit hushållspapper innan jag hann göra något. Och när jag stod och vispade smet och det stänkte på mig eller så "ignorera det, ignorera det".

Så i slutändan var det inte så jobbigt i alla fall men det blir fler tårtor och så idag så ännu större utmaning då... för att inte tala om när allt är på plats i helgen...huh. Men aja, det löser sig nog.

Postat av: Tesse

Duktig du är! Kämpa på! Hur länge har du undvikit socker nu? kram

2011-02-18 @ 11:47:02

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0