Simma inte på fredagar

Nä, mental note till mig själv är att inte simma på fredagsförmiddagar. Då är där dels en skolklass och dels fullt av andra motionssimmare.

Aja, jag skulle ju fixat sånt 10-kort idag men de hade något strul med sin skrivare så får göra det nästa gång istället och simma gratis idag :). Aja, själva simningen gick bra iaf. Det var likadant idag med att de första 20 längderna var jobbigast och sen blev det liksom "nerförsbacke". Hade tänkt simma mer än 40 längder idag som sagt och kände att jag defintivt hade orkat 20 till. När man simmat 30-35 längder så fortsätter man automatiskt och den största utmaningen är inte mjölksyra i armarna utan snarare att tänka på annat hela tiden så man inte tråkas ut. Men när jag var på min 30 längd typ så blev det verkligen mycket folk så tog bara 40 iaf.

Simma ganska exakt 1 längd i minuten så speciellt snabb är jag väl inte men lär nog bli uthållig iaf. Till sommaren(början av juni), som e slutmålet för denna simperioden, ska jag simma 100 längder utan problem.

Blev ingen kultur idag heller. Kom ut från simhallen halv 12 och de öppnar inte på muséet förrän 12 så åkte hem istället.

Dags för lunch nu och sen lite städning. Sen blir det lite vila. Hur trött som helst efter simningen så höll på att sova förbi min hållplats på bussen...

Postat av: bonnvett

Det finns något som heter Röda avgångar - då blir det ännu billigare!

2011-02-04 @ 14:44:24
URL: http://bonnvett.blogg.se/
Postat av: Lasse

100 längder? Är du från vettet? :P

Blev helt ärligt lite sugen på att sticka till Halmstad Arena och simma någon dag. Sugen på att simma har jag inte varit sedan... nä, förmodligen aldrig.



Och även din bror har satt sockerstopp i vardagen. Är visserligen bara inne på min tredje dag, men har inte varit och nallat på något socker än. Lite frestande att det står en halv 1,5-liters cola i skåpet bakom mig på jobbet, men det kan liksom inte hjälpas. Den får stå kvar som den är :)

2011-02-04 @ 19:25:17
URL: http://halmstadsparlor.wordpress.com
Postat av: Tesse

Du inspirerar många Marie! Håller med Lasse, 100 längder låter äckligt mycket på en gång (men jag har för mig att jag simmat 2 km, eller var det bara 1,5 ? en gång på gymnasiet. Hade gärna simmat men verkar ha svårt att få tummen ur. Kanske blir det att jag provar zumba istället. Malena försökte få med mig idag. Någon form av träning är nog bra och om jag har någon som drar med mig så blir det svårare att låta bli.



Heja dig Marie! (och dig också Lasse och Karin som i helgen nämnde att hon skulle äta mindre kakor)



Kram



PS Pepparkakorna är uthällda!

2011-02-06 @ 22:06:19
Postat av: Felixeira

Just Surfin.. Hello From Gold Coast Australia.. Well Done.

2011-12-14 @ 10:35:16
URL: http://felixeira.bloghandler.com

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0