Zumba

Jag visste det, min koordination e någonstans på 15 kanske på en 100gradig skala. Mamma hade fått hem zumbadvderna idag så kastade mig ivrigt över dem och skulle testa på en gång. Oj, vad svårt det var. Visst man kanske inte behöver göra alla rörelser perfekt men gjorde man inte det så kaputtade man mer eller mindre. Får köra basic (där man lär sig alla rörelserna) flera gånger om innan jag ger mig på de olika programmen. Bara basuc är bra träning om man inte gjort det innan i vilket fall så missa nog ingen träning. Idag gjorde jag inte hela basic men en 45 minuter ungefär så ganska lagom.

På söndag har jag varit utan socker och skitmat och så i en månad och det går lättare och lättare. Skulle jag bakat en massa tårtor bara efter en vecka hade jag gett upp men det var faktiskt inga problem. Höll på att missa en enda gång idag dock. Hade fått lite grädde på fingret och råkade slicka av det. Dock kom jag på mig själv innan jag han dra in tungan och svälja utan tog, helt sonika, en bit hushållspapper och torkade av tungan igen. Snacka om drastiska åtgärder men men, fick verkligen inte få ner det och känna smaken så vad gör man inte.

Strax e det dags att gå och möta Mathias vid bussen och sen blir det en lugn kväll hemmavid. Har varit uppe sedan tio i 6 i morse och igång med tårtor och så mellan typ 10-16.30 så anser att jag har gjort mig förtjänt av det. Sen imorgon blir det att ner och handla ganska tidigt och sen sticka på mammas kalas på eftermiddagen.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0