Min galna idé avslöjas

Då har jag kommit lite längre i planeringen av min galna idé så tänkte avslöja den nu.

Jag ska mellan 19-29 augusti i år cykla Skåne runt. En runda på ca 52 mil... Under den tiden kommer jag samla in pengar till Barncancerfonden. Det kommer (förhoppningsvis) sitta affischer om detta i någon affär i varje ort jag stannar i. Man kan välja att följa den här länken Cykling för Framtiden om man vill skänka en klumpsumma på en gång eller kontaktar man mig, meddelar sina kontaktuppgifter och även hur mycket pengar per mil de vill satsa på mig (det är ju faktiskt inte säkert att jag orkar hela rundan...).

Exempelvis så väljer man att satsa 5 kronor per hel avklarad mil och så klarar jag hela sträckan = 260 kronor att betala in sedan. Då följer man efteråt länken ovan och skänker den summa pengar det blev. Där kan man själv välja om ens namn ska stå med eller inte.

För att följa (planeringen också men framför allt) rundan kommer jag lägga upp ytterligare en blogg men mer information och adress till denna kommer senare. Där kommer jag lägga upp min resinformation (sträckan jag ska cykla), väderinformation, krämpor etc etc.

Det var nog allt just nu i alla fall. Imorgon drar sommarperioden på jobbet igång så mindre tid över till planering och sådant då så skönt att man har gjort det mesta redan nu. Nästa del blir att planera och skissa på affischer som ska skickas ut.

Postat av: Tesse

Tycker det låter som en toppenidé! Ska sponsra, tar tag i det efter flytten. Påminn mig gärna! kram

2011-07-07 @ 16:08:52

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0