60 minuters styrketräning, peppad av Sverige-Finland

Jaha...jag väntar fortfarande på att åskan ska rulla in men än så länge lyser den med sin frånvaro. Det är faktiskt mycket skönare ute nu, kanske blir det inget blixtochbangbang iaf. Jag har iaf gjort 60 minuters styrketränig och blev ju massa peppad av Sveriges lysande fotbollsmatch mot Finland på 4an.

Har saknat lite armträning i min styrketräning. Har både för mage, rumpa, lår, vader och rygg men inga egentliga för armarna. Så tog två halvliters flaskor och fyllde de med vatten. Sedan låg jag på rygg på pilatesbollen och tränade magmusklerna samtidigt som jag gjorde butterflies och sedan satt jag upp och lyfte armarna både framåt och rakt ut åt sidan. Kände faktiskt en del i armarna efter det. Speciellt efter 10x10 upprepningar på varje övning.
Hade planer på att sticka ut och springa ikväll men vette katten, det är ganska sent nu. Är ändå lite nervös för att jag kanske inte kommer gå ner lika mycket denna veckan eftersom jag sprang hela 6 ggr förra veckan... Har funderingar på att kanske ta min 1,5 km runda igen iaf istället för att öka. Jag vill i och för sig öka sträckan men det gick inte alls igår ju så är tveksam. Det kanske beror på att jag var lite låg och hängig i allmänhet men vi får se. Kanske ska ta en runda med färre backar istället så blir jag inte seg på dem. Det finns ju alltid cykelbanan...men den är såå tråkig och finns inte mycket skugga heller så det gäller verkligen att det är svalt när man springer där.

Aja, dags för kvällens apelsin och sedan planering av morgondagen. Blir städning, lite allmänt trevlig dag, planering av tårtorna till Mathias <3 student och sedan handling av ingredienser på kvällen.

(För nya läsare kan jag btw tipsa om Promenixloppan på Facebook, går gärna in och gilla ;))

Postat av: Benita - IAATC.se

Härligt Sverige!

2011-06-07 @ 23:30:40
URL: http://www.iaatc.se

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0