Brödbaksstim

Har haft ett brödbaksstim här hemma igår och idag. Igår gjorde jag en variant på italienskt lantbröd med rivna morötter och hackade hasselnötter som jag penslade med olivolja och hade havssalt på. Väldigt goda :)!


Idag blev det en Jamie Olivervariant som jag snappade upp i morse.

1 bröd
500 gram vetemjöl
½ näve socker
½ näve salt
1½ paket torrjäst
3 dl vatten

Blandas och knådas sedan och kavlas ut "som kanelbulledeg". Sedan fyller man den med ex parmaskinka, kokta ägg som lägges på rad, mozarella, parmesan och någon färsk krydda. Sedan lägges den ena långsidan över fyllningen och man rullar ihop och lägger som en ring. Pensla med olivolja, ha på rosmarin och havssalt. In i ugnen i 200 grader i 30 minuter.



Dessutom gjorde han en variant som var fylld med nutella, banan och hasselnötter men jag höll mig undan från den :)

Snart blir det dags att ta sin 50 minuters styrketräning och ikväll blir det min 10minuters runda. Ska försöka ge mig på att springa uppförsbacken med idag och kan nog ta lite av den. Brukar ju orka mer för var gång jag springer :)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0