De obligatoriska delarna på en marknad: munkar och marknadsnougat...jikes...

Det blev min lilla löprunda ikväll men sprang inte hela utan tog samma gåställe som i onsdags, det vill säga, den lilla uppförsbacken på slutet. Att bara springa den backen är nog inga problem men att göra det (med min träning och kropp) och ha 1,4 km i benen (och lungorna) redan är skitjobbigt... Ska ta typ samma tempo imorgon kväll och sedan försöker jag springa hela rundan på söndag kväll när mamma kommit hem från Taize istället, göra henne lite stolt liksom :)

Ikväll har jag gjort lite hallonslushie, inte så jättegott blev det tyvärr men svalkande iaf. Blir nog en kopp te innan läggdags. Kvällen är sådär underbart klar och fin så hade gladeligen suttit ute till långt in på natten med lite vänner, grillat och sånt. Det är väl sånt sommaren är till för :)?

Denna sommaren ska bli så himla skön. Ett sommarjobb som jag älskar, två sommarkurser som verkar väldigt intressanta och säkert kan vara användbara, träning varje dag, typ i träningsshorts och linne och såklart träffa Mathias så mycket det bara går. Förra sommaren var ju med mysig då jag träffade Mathias men hade inget jobb och kurserna var bara sådär halvkul så denna blir nog bättre :)

Imorgon är det Broby marknad som gäller och det svåraste för mig blir att undvika alla mina "obligatoriska" hållplatser där... 1. Pelle från Hörbys marknadskarameller (eller tja bara nougaten då som är godast), 2. Minst 2 munkar, en med socker och en med choklad och 3. Är det lite kö och gott om sittplats: hamburgare eller tacotallrik.

Hm jag har en känsla av att jag kommer ha mer pengar kvar efter marknaden i år eller så kommer jag hem med mer saker som man faktiskt kan använda (och som man inte ätit upp på bussen hem)... Har väl lite planer på vad jag ska titta efter men sedan är det skönt när man inte känner att man "måste" reservera 50 kronor till marknadsgodis utan att man faktiskt kan shoppa för dem också.

Är ganska sugen på pinnbröd eller något sådant också så ska nog övertala Mathias att vi ska grilla imorgon kväll när jag har sprungit. Morgondagens träning blir en power walk på minst 40 minuter och sedan 10minutersrundan på kvällen.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0