En utomordentlig dag med bravader:)

Jag är hur grym som helst, det är inget snack om saken :)!

Var ute och cyklade innan idag, 8,4 km på 30 min menmen, det var inte det jag tänkte snacka om (även om det är helt ok det med:))

Nej jag sprang ju min runda ikväll. Och det började hur dåligt som helst! Kändes skittungt och kändes som om jag klampade ner varje steg istället för att mjukt rulla på fötterna. Kort sagt, jag hade inte blivit förvånad om jag börjat gå så fort jag kom nerför backen. Men det gjorde jag inte :). För när jag kom ner så kändes det lite lättare och när jag kom till den korsningen där jag har vilat i måndags och igår, så kände jag mig inte helt död som jag gjorde då så jag fortsatte springa :) Hade sagt till Mathias i ett sms innan jag gav mig ut att eftersom jag har vilodag från träningen imorgon så kunde jag lika gärna ge järnet idag så jag sprang ändå tills den sista uppförsbacken. Då var jag helt slut i benen och visste att jag skulle typ falla ihop om jag försökte ge mig på en stigning.

Hur som helst, den backen uppför är bara typ 100-110 meter och så fort jag kom uppför den så började jag springa igen så sammanlagt sprang jag typ 1570 meter idag varav ca 1400 i ett svep :)

Tiden blev 9 minuter och 10 sekunder så snart är jag nere under 9 minuter:). Det gäller bara att jag inte har "en tung dag". Målet är att kunna springa rundan på 8 minuter, det är dubbelt så fort som mamma och jag går den nämligen och jag tror det är möjligt:). Kanske inte redan nästa vecka men någon gång.

Ska försöka springa hela rundan (om jag så ska dö på kuppen!) på lördag kväll så jag kan utöka min träningsrunda till 2,5 km nästa vecka :).

Imorgon har jag en vilodag från träningen och det är inte klokt vad skönt det ska bli :). Okej, jag har väl lidit av träningsmani ibland och fått dåligt samvete om jag inte tränat en dag men nu när jag vet att kroppen behöver vila också (och när jag har sprungit 3 kvällar på raken!) så ska det bli otroligt skönt med en dag av städning och tvättning :)

Nej, efter dagens åstadkommande i form av helt avklarad vårtermin och en utomordentlig löprunda så anser jag mig vara värd och redo för ett bad och 2 apelsiner :)


Postat av: Benita - IAATC.se

Ja, bloggen är verkligen mitt verktyg för att orka :-)

2011-06-01 @ 22:00:55
URL: http://www.iaatc.se
Postat av: Benita - IAATC.se

Re: Tack för puschen ;-)

2011-06-02 @ 10:03:14
URL: http://www.iaatc.se

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0