Fullt fräs i backen :)

I eftermiddags blev det skolarbeteskrivande så är klar med veckans arbete nu, lite opponering kvar också men det går snabbare än att skriva sitt eget arbete. Så gör det imorgon eller torsdag. Löpträningen ikväll började riktigt uselt... hade verkligen ingen ork alls i benen så tänkte att det inte fanns en chans att jag skulle göra min 2,4 kmrunda ikväll...

När jag kom ner till cykelbanan så började jag köra intervallträning istället så tog löpning/snabb joggning med långa steg varannan lyktstolpe och power walk varannan. I början kändes det nästan alldeles för lätt och jag hann återhämta mig innan jag skulle springa igen. Men efter ungefär två tredjedelar så börja ju uppförsbacken och eftersom jag höll stenhårt på att jag verkligen skulle springa varannan lyktstolpe så blev jag hur trött som helst i både ben och lungor. Jag fick det till mellan 27-33 steg mellan lyktstolparna då jag sprang så hade det som måttstock när jag sedan gav mig in i skogen. Var hur trött och svitt som helst när jag kom hem men väldigt nöjd också.

Tiden blev runt 17 minuter. Så det gick lika fort (om inte fortare) att göra intervallträning hela rundan som att försöka ta hela rundan (om man springer till uppförsbacken) i ett lugnt och jämnt tempo. Kul att ha hittat ett träningssätt till. Har inte gjort intervallträning "fullt ut" innan så var skönt att känna att jag klarade av det. Dessutom är det en bra träningsform när man, som jag gjorde idag, inte kände någon ork alls för en längre joggingtur. Det kändes som det gick mycket mycket snabbare idag dessutom så man blir ju klar snabbt om man bara vill få det avklarat ;)

Nä, dags att gå och lägga mig nu. Morgondagen är oviss. Inget skolarbete men 60 minuters kondition. Får hoppas att det blir fint väder så ska jag ut och cykla en långrunda och kanske springa på kvällen med :)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0