Har man kontroll kan man njuta, Om Man Har Kontroll

Hade ju planerat en löprunda ikväll men blev inget, hade ingen lust, så blev en power walk på en timme istället, det dög det också eftersom det var en timmes konditionsträning jag hade inplanerad idag.

I lördags var det ju Mathias <3 studentfest, en väldigt trevlig tillställning med god tårta ;). Jag erkänner att jag tog två småsmåsmala bitar men har liksom insett att man måste tillåta sig själv att njuta ibland, men inte för ofta. Så länge man inte använder det som ersättning för något annat eller låter det bli till en vana så går det. Om man går helt cold turkey kan det bli ännu jobbigare. Däremot vill jag inte (som vissa kända bloggare gör) uppmuntra till att Alltid äta för själen också. Man kan inte äta en choklad varje dag, glass varje helg etc etc om ens kropp inte klarar av det. Att jag nu känner att jag kan njuta då och då (väldigt sällan) är för att jag har fått kontroll över mitt intag, min förbränning och mina känslor som är kopplade till de dåliga matvanorna.

Igår var vi en lång runda inom Malmö och fixade lite ärenden. Mathias <3 hämtade ut en skitcool crosshjälm med skumma zombiemotiv;) och sen var vi borta på Entré där jag, efter mycket letande, hittade ett par jeansshorts i storlek 46 :) Så väldigt glad att jag är nere på den storleken nu, i alla fall i de shortsen. Nästan alla byxor har olika storleksmått kan det ju kännas som ibland.

Imorgon blir det att träna 60 minuters konditionsträning igen. 20 minuter av det blir som löpträning på kvällen så kanske ger sig ut och cyklar en runda. Sedan blir det att ta itu med sommarens första kurslittertatur också, dags att börja nu kanske...

Postat av: Emilia

Förstår precis vad du menar med storlekarna. Jag var och köpte ett par st shorts inför sommaren för ngn månadsen. När jag kom hem hade jag 4 olika shorts i 4 helt olika storlekar och alla satt likadant på mig. Väldigt förvirrande.

2011-06-15 @ 12:13:07

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0