Kristianstad springer

Det låg någon form av träningsdimma över stan idag när jag kom in med bussen. Nästan överallt såg jag folk i träningskläder som var ute och gick, sprang eller var på väg till eller från ett träningspass. Det kändes som om hela stan kommit in i något slags träningsflow.

Aja, idag var jag och en gammal kompis och tränade på Actic och det var hur kul som helst :) Känner verkligen att jag kan trivas där och säkert kommer jag (nu när jag kommer läsa på distans i några år) befinna mig ofta inne på gymmet. Ska försöka att, till efter sommaren, ha kommit in i det så pass att jag är där 3 ggr i veckan. 1 pass armar och rygg + 30 min crosstrainer/löpband, 1 pass med ben och mage + 30 min crosstrainer/löpband och så ett gruppass. Gruppasset varierar nog från gång till gång om jag ska satsa på kondition eller styrka men det ger sig väl. Fick tipset idag att inte köra alla muskelgrupper varje gång för man kunde tröttna på det då...därav att jag delar upp styrketräningen på två olika pass.

Hade en upplevelse på crosstrainern idag förresten. Jag har kommit fram till att man inte ska tänka något när man springer där för då kommer man ur takt och har ett himla jobb med att hitta tillbaka och komma in i en skön rytm igen. Dessutom ska man bara hålla lite löst i handtagen för annars riskerar man att låta handtagen styra fötterna, och inte tvärtom, något som kan leda till att man helt kommer ur rytm och undrar hur sjutton man får fart (eller stopp...) på den där manicken. Körde 15 minuter där idag och efter 10 minuter kände jag dock att jag kommit in i det bra. Var inte alls trött längre och kände att jag helt klart hade kunnat trampa på i minst 15 minuter till (men eftersom vi satt 15 minuter och eftersom jag inte vågat släppa ett handtag och torka av mig och därför var genomsvitt i pannan och ner på ögonen så la vi av...)

Imorgon blir det att åka och bada med mina två systrar och min mysiga lilla systerdotter. Sen blir det 70 sidor plugg på eftermiddagen. Onsdag blir en halvdag vid Tydingesjön. Cyklar dit och har både lunch och pluggbok med mig så jag blir där ett par timmar innan jag cyklar hem igen. Blir nog riktigt mysigt och kul när man kan kombinera nytta med träning och nöje. Dessutom bra för jag inte känner att jag slösar bort någon tid utan jag använder den till max.

Nä, dags att duscha och sen se på lite tv. Men ingen mer mat, vatten på sin höjd. Inte så att jag har ätit för mycket men har hört att man inte ska äta efter 3 timmar innan man ska lägga sig. Ok en banan efter träningen skadar inte men menar mer större mål som kvällsmat eller större mellanmål eller så. Dessutom är jag inte hungrig så varför äta då? Mysigare att vakna upp till frukosten och vara superhungrig :)

Postat av: Glader

Jag blir så peppad när jag läser din blogg. tack för att du inpirerar oss andra. Lycka till

2011-06-28 @ 10:03:35

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0