LCHF-metoden från och med nu

Har bestämt mig, efter olika tidningsartiklar och tips från vänner, att testa på LCHF-metoden från och med nu. Från och med nu är alltså pasta, ris, potatis och bröd på ett minimun så får se hur det går... Men det verkar inte helt omöjligt i alla fall.



Blir ju mer grönsaker och protein (i och med att sidalternativet , dvs pasta etc, försvinner och grönsaker har få kcal så ökar jag proteinet för att komma upp i kcal, ifall jag inte gör det på annat sätt, blir ju mer fett). Är dock lite fundersam till all grädde man ska ha i överallt (känns det som). Nu äter jag ju enligt principen att ta bort all grädde överallt så får se hur kroppen mår av den omställningen... Men ta lite i taget och vänja sig antar jag är melodin. Man läser och hör ju ofta om folk som har gått ner av denna metoden och då måste den ju vara bra. Jag ger det 2-3 veckor och ser hur det går. Jag har ju egentligen inget att förlora. Skulle det inte funka kan jag ju bara byta tillbaka till hur jag äter nu.



Köpte mig en liten maskot när vi var inne i stan idag :) hihi




Tårta 1 från Mathias <3 student :)



Tårta 2 från Mathias <3 student :)


Postat av: Anonym

Kom ihåg att man inte ska äta vissa frukter och grönsaker heller, kcl ska man inte räkna, följer man inte dieten slaviskt så går man inte ner. I övrigt är den skitbra :) lycka till

2011-06-15 @ 22:12:59

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0