Målet 8 minuter, är snart där :)

Idag har det blivit en konstig vilodag från träningen :P. Strax efter lunch ville jag och Mathias ut i solen så vi tog cyklarna och cyklade upp en runda om Wanås och Gryt. Det var väldigt härligt och mysigt väder så en helt okej runda.

På eftermiddagen hade jag inget att göra och värmen gjorde mig helt slö så vilade ända från 15.00-18.00... Undrar hur det kommer gå att sova inatt...hoppas bara jag slipper allt kryp i armveck och ben för det är så sjukt frustrerande då man är skittrött.

Ikväll var jag ute och sprang och det gick verkligen jättebra:). Jag kunde hålla ett högre tempo en stor del av vägen och blev inte riktigt trött förrän efter typ 1 km. Sedan måste jag erkänna att jag inte sprang uppför hela sista uppförsbacken men nästan :). Anser ändå att jag har klarat rundan då jag nog inte kommer kunna ta hela den backen förrän jag är mycket mer tränad och det känns inte lönt att ligga och gnata den rundan gång på gång när det ändå bara är backen jag har problem med och jag alltid är trött då jag kommer dit. Så ska satsa på att börja med min 2,5km runda nästa vecka.

Ja, just det. Rundan idag gick på 8 minuter och 20 sekunder :). Märks att jag höll ett högre tempo än igår då jag har kapat 35 sekunder sedan igår på rundan :). Och mitt mål på 8 minuter på rundan känns inte helt omöjligt. Om jag bara kan hålla det högre tempot över hela rundan så kan jag få gå lite i uppförsbacken och ändå klara den. Kan ju ta min korta runda som avslutning varje vecka. Så ser jag hur mycket min längre löpträning lönar sig på min korta runda :).

Imorgon bitti är det invägning... Får se hur det går men jag har bra känsla inför det :)

Nu daga för en apelsin, en halvliter vatten och lite tv.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0