Mättande omelett med lite grädde, nya frukosten?

Första dagen med LCHF-metoden har gått utmärkt än så länge. Startade dagen med en omelett på 2 ägg, lite grädde, skinka, riven ost och zuccini. Vart helt proppmätt efteråt och stod mig gott och väl till lunch då det bara blev lite fil med jordgubbar och en bit fröbröd.

Idag har det annars blivit lite städning och tvättning, snart ner och hämta upp all tvätt också. Och plugget, icke att förglömma. Har läst 200 sidor om projektarbete och projektledning så dags att sätta igång med den första skrivuppgiften också. Den känns inte lika hopplös längre liksom...

Seda blir det att sticka ut och springa också, har ju ledig dag från träningen men blir lite löpning iaf. Körde ett zumbapass igår och det var riktigt kul :). Inte kört det på säkert 3 månader, det var ju zumban som startade problemen med min häl, men känns okej nu så testade en 30 minuter på Cardio Party. Det märks verkligen att jag har fått bättre kondition sedan jag sist körde. Kunde hålla på i ett högre tempo utan att bli trött och det var roligare med nu när jag haft en paus från det men man mindes rörelserna och ordningen en efter en i takt med att man höll på.

Till middag idag blir det köttfärsbiff med något till. Antingen blomkålsmos eller zuccinispagetti. Inte bestämt mig än men båda grejerna går snabbt att göra så får bli vad jag känner för just då.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0