Nä, jag förkastar dieten, för mig passade den inte...

...och jag vågar inte vänta på att den ska göra det.

Okej jag vet att jag sa jag skulle ge LCHF till måndag och se hur det gick men jag kan inte med det. Smyg/fuskvägde mig några dagar för tidigt och resultatet var allt annat än smickrande. Jag vet att man antagligen går upp i början av LCHF eftersom man äter så mycket mer fett. Troligtvis kommer sedan kroppen ställa om och gå ner i alla fall på grund av kolhydraterna som den Inte får men jag vet inte om jag har tålamodet (och lugnet) att vänta på att den Kanske gör det. För andra människor kanske LCHF funkar men jag har inte tålamodet eller så för det. Jag tänker inte tala emot dieten (eftersom jag faktiskt mådde bra av den) men för just min viktminskning var den inte ultimat.

Istället tänker jag gå tillbaka till min ordinarie diet där jag får äta den mesta maten men räknar kalorierna istället. Och bara för att jag får äta något betyder det inte att jag kommer göra det. Jag mår till exempel mycket bättre nu när jag inte äter alla kolhydrater så kanske drar jag ner på dem (speciellt pasta och ris) men jag tänker inte lägga till det extra fettet överallt. Och det var faktiskt ganska stressande att hela tiden fundera på vad jag fick och inte fick äta (vanligt bröd exempelvis). Med min egen diet får jag äta allt (utom skräpmat då) men i måttliga mängder.

Aja that's that.

Idag blir det att ge sig ut och cykla en runda och sedan åka ner till Mathias <3. Det ska bli så skönt att fira midsommar och inte behöva rata en massa av maten. Sedan imorgon åker vi hit igen och på söndag ska jag skriva en ny veckomatsedel. Det var en bra sak jag fick ut av diettestet. Att jag verkligen skriver en diet på söndagen, räknar ut vad jag behöver kommande vecka och sedan går ner och handlar allt jag behöver.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0