Pigg på att träna men slö i benen...

Det är konstigt att det är på mina vilodagar som jag känner mig mest pigg på att träna...och att det är dem dagarna det går som sämst :P.

Var ute och sprang min 2,4 km runda ikväll och kände redan från början att det inte skulle gå bra. Jag var pigg i lungorna och hade inte ont någonstans men jag hade verkligen noll ork i benen. Allt annat var på topp men benen ville inte följa med alls... Så grymt störigt. Så orkade ju inte springa lika långt som innan utan sprang en 800 meter och tog sedan varannan lyktstolpe resten av vägen. Så det blev väl sprungit 1,6 km ungefär. Gick på 18 minuter prick så är glad att jag bestämt mig för att inte jaga några tider längre. Utan ut och springa för att springa, se hur mycket mer jag orkar, om jag orkar hela snart kanske etc etc. Då är tiderna oviktiga och uthålligheten och konditionen viktigare.

När jag kom in igen blev det lite osttärningar Herrgård och en kall Loka till kvällsmellanmål/efter-löppass-snacks. Imorgon blir det iväg till Malmö igen och på lördag blir det nog Glimminge hus med Mathias <3. Nästa vecka är det bara skolarbete och träning som gäller. Ska se till att läsa veckans littertatur och förbereda så jag kan färdigställa första uppgifterna senast nästa torsdag. På söndag ska jag dessutom planera min första hela vecka med LCHF-dieten. Skönt med någon som gjort en matsedel åt en så man slipper planera själv och så vet man ju exakt vad man behöver den veckan också. Inga oplanerade inköp således förhoppningsvis.

Studentfest imorgon... Midsommarfest nästa helg... hm får se hur det går...


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0