Solig dag vid Tydingesjön

I morse vid niotiden cyklade jag och ena systern mot Tydingesjön (ca 1 mil enkel resa) och det var inte så jobbigt. Det fanns visserligen en backe som typ tog död på en menmen. Väl framme var där bara två bilar på parkeringen och jag undrade vart allt folk var, det var ju hur fint väder som helst... aja, knappt hade vi lagt oss tillrätta på våra handdukar med våra pluggböcker förrän det började droppa in barnfamilj efter barnfamilj...i början undrade jag varför jag ens tagit med mig min pluggbok för, det fanns inte en chans jag skulle kunna koncentrera mig där. Men det gick faktiskt trots allt och fick läst mina 75 sidor på de 2 timmar jag avsatt till det.

Sedan blev det en runda minigolf (som jag förlorade pinsamt stort...) innan vi cyklade hem igen. Vi tog en "genväg" genom skogen (rundan tog lika lång tid iaf) och passerade bland annat en utfodringsplats för vildsvin och lite senare hörde vi båda två (något som vi inte berättade för varandra förrän vi kom hem för att inte orsaka typ panik) knakelibrak i skogen...det var sista gången jag kör den där vägen kan jag lova...

Sedan jag kom hem har jag lagt i två maskinger tvätt, vilat en halvtimme (jag var noga med att gå upp när klockan ringde idag), läst 25 sidor till i pluggboken och börjat städa marsvinsburen. Snart blir det att äta lite blodpudding (hm, jag är nog en av få i min ålder som gillar det...) och pytt i panna till middag, diska, städa färdigt buren och sedan cykla till huset igen. Pluggläsa ute i solen, smörja in mig med after sun (det är ajaj på ryggen) och sedan bara ta det lugnt. Skönt att få allt städat och tvättat idag så jag bara har lite plugg och träning inplanerat imorgon. Hoppas det blir nice väder då med så man kan ta vara på det.

Idag är det i alla fall hur fint som helst så blir en sen promenad ikväll också :)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0