Som på nålar...

Är uppe supertidigt, sov dåligt inatt. Anledningen: brorsan flyger till Kuba idag...så går lite som på nålar tills midnatt ungefär då han skulle vara framme.

Löparpasset igår gick faktiskt väldigt bra. Verkligen tvärtemot vad jag trodde i början av det. Var verkligen superpeppad till att springa och det var skönt väder för det också, lite kyligt och småblåsigt. Men när jag väl kom igång gick benen så jädra segt och jag hade ont i framsidan av det vänstra smalbenet (benhinnorna fick jag höra sedan). Då sprang jag mest och tänkte på hur mycket jag avskydde löpning, att jag aldrig skulle ge mig ut och springa igen och att jag aldrig skulle springa de loppen i år som jag planerat. Suck vad allt var jobbigt.

Aja, en bit in på rundan så sprang jag fortfarande, hade lyckats hitta ett jämnare tempo och det tar för mig en 500-800 meter ungefär, så jag satte upp små hållpunkter i huvudet. Dit springer jag..a men över vägen iaf...ja men till korsningen...första gången sprang jag dit, det kan jag göra idag med...men då måste jag springa längre idag...en lyktstolpe till...en lyktstolpe till...nä nu ramlar jag snart ihop...

Andningen var verkligen på topp då jag fick börja gå i mitten av en backe. Men gick bara en 20 meter då och började sedan springa igen. Så sprang det mesta av resten av rundan också. Kan väl ha varit 300 meter av 2,4 km som jag gick. Visste när jag var på den sista biten att det måste ha blivit bättre än 17:25 som jag hade som snabbast på rundan innan och klockade mig mycket riktigt på 17:08. Blev supernöjd över det tills...tusan hade jag bara sprungit lite till så hade jag kommit under 17 minuter...(aja en del blir aldrig nöjda :P)

Idag blir det en ledig dag men ändå en hel massa att göra. Ska städa och diska hemmavid, gå igenom matsedeln för nästa vecka och sedan gå ner och handla och så plugga lite också. Sedan kanske jag sticker ut och tar ett löppass ikväll med. Egentligen borde jag väl inte det. Jag har ju vilodag enligt träningsschemat och i och med att jag sprang så bra igår kommer jag bli grymt besviken på mig själv om det inte går lika bra idag... Aja, får bli sent jag springer i så fall så jag i alla fall får vilat nästan hela dagen...

Kanske ska försöka sova lite till nu...



Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0