Städad förmiddag

Dagen har börjat lugnt och skönt. Städat buren och mina marsvin, hade ute dem länge idag och röjde i lite köksskåp så länge. Satte fram deras gamla "gungbräda" åt dem som de nyfiket började undersöka. Dus var först uppe på den och såg väldigt förvånad ut då den tippade över. Sedan var Sus strax bakom henne och vände tillbaka den igen så Dus blev ännu häpnare.

Har även satt in deras gamla "toalett" i buren också. De var uppe i den flera ggr när den stod ute på golvet så de är inte lika misstänksamma mot den som de var innan. De var även väldigt pratiga idag. Inte det där tiggpipet utan de gick omkring och snackade med varandra på den där marsvinsjollriga viset :)

Aja, nu är köket helt städat och dammsugat så ska fortsätta med hallen, toan och sedan rummet. Får se om jag hinner klart till klockan 12 då jag har tvättid.

Är sugen på att ut och cykla en sväng, det var himla mysigt igår :). Men har träningsledigt idag så blir inget. Kanske en liten kvällspromenad sedan men inget träningsinriktat.

Hm, får fundera på vilka växter jag ska behålla i fönstren. Hade glömt att vattna de på ett tag i kombination med starkt sol gör att de är ganska vissna... Ett par duger men vette katten, trevligt med helt tom fönsterkarm också så det blir öppnare och ljusare. Får se, hallen står på tur som sagt.

Postat av: Tesse

Vill du ha nya växter? Tänkte ta skott av en här hemma och sen plantera om. Du får gärna några om du vill. Det är den med lila- och grönrandiga blad som mamma och pappa också haft.

2011-06-02 @ 21:33:03

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0