Svårt att äta ute när man äter LCHF, tipsa mig om ställen i Malmö (och Kristianstad)

Hm, jag har insett hur svårt det är att äta ute om man äter LCHF, ja jag tycker det i alla fall. Jag och Mathias <3 skulle hitta ett ställe att äta på innan jag åkte hem idag och vi gick runt, runt i vad som kändes som hela centrala Malmö och jag hittade inget jag kunde äta (om jag har missat något ställe, tipsa mig gärna i så fall). På alla ställen fanns det (säkert) jättegod mat men varje gång så var tillbehören antingen pasta, ris eller någon form av potatis. Jaha.. nä inte där...inte där heller. Hittade ett ställe där de hade lamm med ugnsrostade grönsaker men priset gjorde att vi vände i alla fall...

Sedan fanns det väl någon bod med smörgåsar och sallader men detta var i början av rundvandringen vi hittade dem (då vi hade målet att både skulle äta på samma ställe) och detta stället var inte Mathias så sugen på...

Efter vad som säkert var en timmes promenerande och letandes kände jag att min älsklings tålamod och förståelse för min nya diet började tryta så jag lät honom äta inne på China Box inne på Gustav Adolfs torg innan vi gick till stationen och jag skulle åka hem. Där hittade jag lite keso med torkad frukt men det slängde jag igen efter bara ett par skedar, verkligen inte min grej. Det blev nen nödyoghurt i Kristianstad och nu ska jag äntligen ställa mig och laga mat jag kan äta.

Ikväll är det planerat med en löprunda och kanske en power walk lite innan som uppvärmning. Imorgon är en helt ledig dag (ingen träning inplanerad iaf) så ska nog röja lite här hemma och sedan sätta mig med skolan. Just det ja, jag ska kolla igenom matsedeln för nästa vecka och gå ner och handla på kvällen. Tanken, och målet, är att jag inte ska behöva gå ner till affären alls nästa vecka. Mindre impulsköp då (det kvittar hur nyttiga de är, impuls är alltid en extra utgift).

Postat av: Roxanne

Hej! Vad duktig du är! Jag har föjt din blogg sen du började skriva, roligt att det går bra. Jag har ätit LCHF sen i påskas - och jag är nästan aldrig hungrig, det är det bästa. Dock har jag inte gått ner i vikt på vågen, men jag känner det faktiskt i kläderna. Man är liksom inte uppblåst som man är när man äter kolhydrater, eller som jag är, haha. Nu till tipset - när jag är i stan äter jag på Trendie och tar en sallad utan allt det vi inte får äta. Så det blir skinka, ost, tomat och gurka. 60 spänn. Om du vill ha tips på recpt maila mig på fb - jag åt precis cocospannkakor, riktigt gott!

Ha det bra!

2011-06-18 @ 17:10:12
Postat av: Emilia

Du kan äta var som helst, be bara om att få grönsaker eller sallad istället för potatis, ris, pasta tillbehöret!

2011-06-18 @ 22:35:50
Postat av: Åsa

Jag tycker det är enkelt att äta ute med lchf, jag säger som föregående talare, välj bort potatisen på tallriken och be att få lite mer grönsaker, finns ofta ugnsrostat eller liknande som är ett bra alternativ till potatisen, sallad funkar ju alltid, och så går det nästan alltid att få en klick kryddsmör eller lite extra bearnaisesås om man vill.=) De restauranger jag varit på hittills har alltid varit tillmötesgående för mina ändringar.



Lycka till!=)

2011-06-22 @ 15:57:44
URL: http://www.poppikock.blogspot.com

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0