Träningsbeskrivningar

Aej egentligen borde jag vänta med att skriva förrän på måndag. Inte för att jag inte har något att säga men den här veckan har varit så rörig så nästan lika bra att ta en paus ikväll och imorgon och sedan starta om på ny kula i i och med invägningen på måndag morgon.

Det är inte så att jag har ätit något onyttigt denna veckan men jag har haft två olika dieter (LCHF mån-tors och min vanliga fre-sön) plus att jag inte har blivit helt färdig med träningen. Saknar 15 minuter kondition från igår och 20 minuters power walk från idag så får ut och gå en långrunda imorgon för att ta igen det. Sedan denna veckan har det ju inte blivit någon löpträning alls och vet att den sortens träning bidrar bra till en viktnedgång. Visst, bara promenader, styrketräning och cykling har jag gått ner mycket av innan men bra när man kan slänga in ytterligare en motionsform.

I veckan som kommer ska jag börja träna på actic och har börjat kolla igenom deras gruppasscheman för att se vilka jag skulle vilja gå på och väldigt många verkar intressanta och kul :)

Spinning easy - tror det är säkrast att jag börjar med den klassen innan jag tar de vanliga spinningpassen. Visst går det bra när jag cyklar ute men jag tror det här är lite annorlunda nämligen...

Core - bålstabilitetsträning. Med tanke på alla mina ryggbesvär som jag har och har haft så tror jag detta är ett passande pass för mig med mage- och ryggövningar.

MRL (mage, rumpa, lår) - ännu ett pass som jag tror passar mig. Armarna kan jag ju träna lätt hemma i min styrketräning där eller på gymmet men behöver mer tips för träning av lår och rumpa

Pilates - har jag velat testa hur länge som helst. Med risk att jag gör bort mig fullständigt bara då jag inser att jag inte har någon som helst kontroll över min kropp...

Yoga - (se pilates...) tror detta kan vara väldigt bra för mig i och med att det fokuseras mycket på andningen, något som jag kan behöva då jag ska lägga mig och inte kan sova tex.

Nästa vecka blir det ju först styrketräning på måndag och sedan blir det antingen Spinning easy på onsdag eller MRL på torsdag morgon. Ska bli spännande :)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0