Verkligen lyckat löppass

Jag är så himla nöjd med dagens löpträning:). Hade mätt upp en ny 2,4 km runda men den började inte alls bra. Kändes inte som sköna löpsteg utan snarare dunkdunkklampklamp ungefär och hade inte alls lust att springa ikväll.

Rundan började som min 1,5 kmrunda nerför en backe och bort på en cykelbana. När jag sprungit ungefär 900 meter så gick jag och sprang varannan lyktstolpe resten rundan. När jag kom in i skogen så fick jag chansa och körde små rusningar i de korta uppförsbackarna så jag fick upp farten med. Verkligen skön intervallträning idag och jag känner mig sjukt duktig:) Det blev verkligen ett super träningspass ikväll och så slut och svitt jag är nu kan det bara ha givit bra resultat ;).

I början av varje träningspass kan det vara hur segt som helst men när det slutar såhär bra så är det väldigt nice iaf. Okej, tiden blev kanske inte så bra, eller jo ganska okej iofs:). 2,4 km och 17:45 min ger ungefär 7:30 min/km. När man ser det så är det inte så bra om man jämför med söndagens korta runda där jag gjorde 4:58 min/km. Det var ju dock den Korta rundan och eftersom jag håller på att tränar upp konditionen räknade jag inte med att jag skulle göra lika bra kmtid idag. Jag är glad att jag kom under 20 minuter och nu har jag ju en tid att utgå från på den här rundan. Det var en väldigt bra runda. Börjar med en positiv upplevelse med nerförsbacken och igenkänning från den gamla banan. Sedan skönt att kunna ta varannan lyktstolpe. Kan ju göra det en vecka typ och sedan springa två gå en etc. Då blir det ändå lite andningspauser och man kanske kan dra upp tempot emellanåt. Sedan mjuk stig i skogen som avslutning.

Dagen är inte slut än heller. Nu ska jag se lite på tv och sedan blir det en kvällspowerwalk på en 40 minuter kanske.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0