Inlägg á la Blondinbella

Dags för ett blogginlägg á la Blondinbella. You have been warned...
Aja, det lär inte bli en vana so not to worry.

Fick min första lön i fredags och bestämde mig för att skämma bort mig lite. Ingen behöver dock oroa sig för att jag gått och blivit oekonomisk eftersom det bara var denna lönen som gick in på kontot kopplat till kortet, from 25 april går de rätt in på sparkontot. Detta var alltså en engångsgrej.

I måndags var jag inne och köpte mig lite lösnaglar som nu är pålimmade (tappade ett antal ggr) och nedfilade till användbar storlek. Jag köpte nytt läppstift, hårinpackning och ny krämig foundation. På kvällen var jag dessutom på bio och såg The Kings Speech. Hm, Colin Firth börjar nog bli gammal för han var inte så snygg i denna filmen (hm, ska nog sätta i Mamma Mia sen...). Själva handlingen var väl okej men ingen superdupermegasucce enligt mig.




Igår hittade jag en ny väldigt trevlig sida (www.smink.nu) med billigt smink, smycken och massa andra skönhetsprodukter. Finns även en REAkolumn där allt är ännu billigare. Hittade ett läppstift för 10 kronor, ett nagellack (nyans Pink Paradise) för 39 kronor och ett superfint armband för 60 kronor. Armbandet är från märket "Earth and Surf":

"Earth and Surf serien är en enorm framgång. Den föddes under 2006 och märket blev en omedelbar succe i England, Australien och Grekland bara för att nämna några och serien med smycken känner varken ålder eller kön hos användaren. Serien och konceptet föddes ur kärlek för både land och vatten och de olika livsstilar de bägge för med sig." (bättre bild på http://www.smink.nu/armband-es054b-p-1569.html)

För att använda ett slitet uttryck i modebloggsvärlden så "blev jag helt kär i det" och planerar att köpa alla armband i den modellen. Något då och då sådär. Det finns 5 stycken olika så blir inte så dyrt, men nej, tänker inte köpa alla på samma gång.

Idag har jag städat buren och senare ikväll är det dags att tvätta. Häremellan hade jag tänkt läsa "Mamman och den vilda bebin". Det är på uppdrag av en lärare då vi ska analysera bilderböcker i en litteraturdiskussion. Så blir ett äpple och läsning av en bok som tar en tillbaka to the old days. Får sitta med postitlappar och göra småmarkeringar överallt med.




Imorgon fömiddag blir det fullt upp. Ska upp tidigt och simma. Sen en sväng inom jobbet, sedan till Hälsa Helhet och få pedikyr (:P) och sist jäkta hem och sticka till vårdcentralen för att kolla min häl. Köpte voltaren gel i byn idag men nog lika bra att kolla hälsenan iaf.

Postat av: Sveinjeanette

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2012-01-02 @ 18:47:21
URL: http://sveinjeanette.blogoom.com

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0