Överansträngning?

Blev inte så mycket träning igår som jag hade tänkt. Okej jag simmade först 40 minuter på morgonen och sedan var jag ute och gick  en timme med Tesse strax efter lunch så blev nog tillräckligt men hade ju tänkt köra zumba på kvällen. Det blev dock inte av pga mitt nedra knä och min nedra häl.

Höger knä: När jag ansträngt knäet, typ bara gått lite eller så, och sätter mig ner på knä eller liknande så gör det skitont på en punkt på långt ner och på högra delen av knäskålen. Förstår verkligen inte varför jag fått det och varför det inte går över. Har haft det i typ 2 veckor nu liksom.

Hälen: När jag är ute och går kan jag gå utan problem i cirka 15 minuter, max, och sedan börjar höger häl och hälsena spöka. Kan inte sträcka ut ordentligt och kan verkligen inte springa då heller eftersom jag belastar foten för mycket då.

Så det var nog mest pga av hälen som jag ställde in zumban igår. Det är ganska mycket belastning och hopp i det programmet så hälen hade nog varit död efteråt... Problemet är ju att jag inte vet hur jag ska bli av med det onda i knä och häl och jag måste ju (och vill faktiskt) fortsätta träningen.

Blev dock beordrad att vila igårkväll istället men kände mig sjukt rastlös. Jag hade ju som sagt redan tränat 1h och 40 min under dagen men brukar ju oftast köra ett träningspass på kvällen och då jag inte gjorde det kändes det som jag inte tränat tillräckligt.

Kom fram till att jag inte ska köra zumba varje dag iaf utan vara varannan typ. Och varannan ha mer "stillsam muskelträning".

Varannan dag:
Morgon/förmiddag - Promenad (minst 40 minuter)
Eftermiddag/kväll - Zumba (ca 45 minuter)

Varannan dag:
Morgon/förmiddag - Promenad (minst 40 minuter)
Eftermiddag/kväll - Muskelprogram(ca 40 minuter) + kort promenad (ca 30 minuter)

Aja, idag blir det alltså promenad och sedan zumba ikväll. Ska in till stan och möta Mathias när han kommer hit ikväll med och fixa en teckningsbok på samma gång.

Övrigt idag blir det att redigera lite texter till skrivarkurserna, teckna lite och städa och diska. Har att göra således... Får fortsätta ha igång Vintergatan på youtube så man har lite underhållning.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0