Aldrig mera tresiffrigt!

Stod på vågen i morse och äntligen. Äntligen! Är jag under 100 kg (officiellt, var det ju i fredags redan men det är på måndagen det gäller). För de nyfikna kan jag säga att jag vägde 99,2 så jag har gått ner 1,5 kg på en vecka och är ju dessutom nästan under 99 kg också ;). Det var nog variationen på träning som gjorde det. Blev både morgon- och kvällspromenader, bpde raska och i lagom takt och lite tennis också. Sen hade jag ju ökat träningsmängden med en timme (ska nu träna 7 istället för 6 timmar i veckan) så det gjorde väl sitt till med.

Denna veckan som kommer har jag inte så mycket inplanerat mer än plugg, skola på torsdag och barnvakt idag så blir massa tid till träning :). När jag sen är i stan i eftermiddag ska jag passa på att köpa ett par ordentliga löparskor med och försöka komma igång med det också. Ska försöka hitta några som hjälper både knä, häl och hålfot. Blir nog lättare att komma ut och springa om man har bra grejer med. Vill ju inte gå hela livet utan kunna springa med men vi får se hur det går. Kommer ju inte springa många meter i sträck i början. Blir väl springa så långt man orkar i ett svep, gå någon minut och hämta andan och sen på´t igen. Lite intervall liksom. Man måste ju komma någonvart med det. 

Snart börjar ju motionsloppssäsongen och har visserligen tänkt att ta der lugnt (välja typ gå-lunka-löp där det finns) men vill ju inte behöva gå hela rundan. Första racet ;) e den 10 i Glimåkra. Sträckan är 4,1 km och gåendes(power walk) borde det ta ca 40 minuter. Med lite löpning också hoppas jag kunna sänka till 35 (helst 30) men vi får se. Bara jag inte går hela förbaskade sträckan så är jag nöjd utan att jag faktiskt försöker springa lite med. 

Nä, dags att tvätta håret. Insåg igårkväll att jag haft samma frisyr i 3 eller 4 dagar så dags att lösa upp knuten nu... 


Postat av: Anonym

Du har en kämparglädje som är hur smittande som helst. Lycka till i alla din framtida lopp. Jag stöttar dig i kampen

2011-05-02 @ 07:31:03

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0