Årets planerade lopp

X 10 maj - Sparbanksloppet i Glimåkra (4,1 km) 
   22 maj - Tjejmilen i Hässleholm
   24 maj - Tjejloppet i Kristianstad (2,5 eller 5,0 km)
     8 juli  - Startskottet i Kristianstad (5,0 km)
   24 augusti - Orderinvestloppet i Knislinge (3,7 km)
   30 augusti - iFORMloppet i Malmö (5,0 km)
   11 september - Kullamaran i Höganäs (5,0 km)
   31 december - Sylvesterloppet i Malmö (2,7 eller 5,4 km)

De första loppen lär jag nog ta det lugnt men lagom till Ordeinvest hade jag tänkt vara i löpform så kanske ska ta en vanlig löpklass då istället för motion, det beror ju helt på hur formen och kondisen är då. Nu på tisdag på tjejloppet är det ju bara 2,5 km troligtvis och ska försöka springa så mycket som möjligt men blir nog inte hela.

På måndag är ju mitt mål (från funbeat) att ladda upp inför tjejmilen klart och då blir det ett nytt mål "löpträning inför Startskottet" som gäller fr.o.m. 23/5-10/7. Ska (förutom mina vanliga promenader och styrketräning) löpträna 5 ggr i veckan. Sedan hur långt det blir spelar mindre roll men ska ju fortfarande få ihop 7 timmars träning per vecka så får ju anpassa det efter det. Ska iaf försöka få det bli 30 minuter varje gång till att börja med. Det första som gäller är att få en lätthet i löpningen och ett bra flyt i steget så jag inte "dunsar" i med foten och belastar knäna och skenbenen för mycket. I början blir det nog lite mer jogg-gå-jogg-gå rundorna runt och jogga typ 1 minut i taget. Sen efter ett par ggr kan jag kanske öka till 1,5 minut i taget och sedan öka typ 10 sekunder för var gång.

Hm, aja, lite kvällsmat vore inte fel nu. Har städat klart, är klar med veckans skolarbete och har tvättat så har Inget inplanerat imorgon alls förutom träningen och att Mathias kommer på kvällen :) <3. Så ska bli himla skönt att göra ingenting! Annars kan jag säga att "nej jag har inget alls att göra, jag ska bara tvätta eller städa eller så" men nu har jag verkligen Inget att göra. Kanske lite sovmorgon, och försöka gå tvåtimmarsrundan iaf, beror på vädret :P


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0