Bostadsbidraget väck, snålt nu

Jahapp där rök bostadsbidraget då.

Skulle söka nytt nu till sommaren och gjorde en sannolik beräkning på vad jag skulle få i inkomst (eftersom jag har börjat jobba nu) under detta året. Det är bara det att då anser nu Försäkringskassan att jag tjänar för mycket för att få bostadsbidrag. Utöver mina csnpengar så tjänar jag mellan 2500-5000 i månaden, pengar som jag sätter direkt in på mitt sparkonto och försöker låta bli in i det sista. Innan låg mitt bostadsbidrag på 600 kronor i månaden men det var ändå precis så att jag klarade mig, de flesta månader får jag sätta över några hundra kronor från sparkontot iaf.

Så det känns verkligen knapert nu när de tar bort mitt bostadsbidrag. Min inkomst räknar ju inte jag som en inkomst på det sättet som att den går till hyra, mat etc utan den går rätt in på sparandet eftersom jag antagligen inte kommer att ha något csn kvar mitt sista utbildningshalvår. Därför ser jag egentligen endast csn som min inkomst och min lön är där som yttersta reserv. Nu kommer ju säkerligen behöva sätta över pengar varje månad för att få det att gå runt. Eller får jag börja dricka vatten och äta nudlar (hm, nej nudlar är det för mycket kalorier i).

Suck, ja det blir iaf jädrigt snålt denna månaden iaf då csnpengarna bara ligger på 5500 kronor.



Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0