En effektiv dag

Idag har jag verkligen utnyttjat allt! Tiden, euforin över en bra invägning och det fina vädret.

Jag blev klar med dagens (och morgondagens) skolarbete vid 12 så då blev det middag (kycklingwok med zuccinipasta). Det blev verkligen himla gott :) Sen stack jag hem till föräldrarnas hus och styrketränade 50 minuter. Efter det kände jag mig väldigt duktig och snäll så stack ut och klippte det sista av gräsmattan och sedan ställde jag mig och strök tvätt. Hade ju ändå inget annat för mig :).

Ikväll har jag varit ute och sprungit min 1,5 km runda och det gick riktigt bra. Jag kände verkligen hur jag orkade mer och jag fick inte alls lika ont i benen som jag brukar få. Sedan var det ju, som vanligt, en massa pollen som skulle dumma sig så hade svårt att ta djupa andetag och andas normalt, vilket ledde till att det var en blåsbälg i rörelse i byn ikväll :P.

Aja, jag sprang längre idag också, hela 1450 meter (rundan är ju egentligen 1,68 km och inte 1,5) :). I stort sett bara sista uppförsbacken som jag slopade och en 10-20 meters andningspaus jag tog efter 1 km kanske.

När det går såhär bra (och när vädret är såhär fint) då blir man verkligen sugen på att ge sig ut och springa varje dag. Ska nog försöka det, att springa min 1,5 (1,68) km runda varje kväll mån-ons, fre och lör (har vilodag på torsdag och söndag) och se hur resultatet blir. Vem vet, om en vecka kanske jag kan springa hela rundan (vilket jag verkligen inte trodde skulle vara möjligt såhär snart :)) och då kan jag ge mig på min 2,5 km runda istället.
Gäller att ta det en liten bit i taget och utöka när varje bit är avklarad så går det nog :).

Det är 5,5 veckor kvar till Startskottet i Kristianstad (5 km) och tror jag kan träna mig i ganska fin kondis till dess. Ok jag förväntar mig inga mirakel men "ganska fin kondis" för mig är just nu att jag kanske kan springa 3 av 5 km den kvällen.

Nej, nu blir det nog att hålla kväll. Dags att cykla hem och smaska i sig en apelsin :)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0