En veckan invänjning till Tjejmilen på söndag

Nästa vecka är det fokus på uppladdning inför tjejmilen som är i Hässleholm den 22a maj. Ja jag vet att det är i senaste laget att börja en uppladdning en vecka innan man det är inte så att jag förväntar mig att vara i superform på söndag. Tanken är snarare att vänja kroppen och fötterna vid banlängden på en mil. Så jag inte blir helt chockad när det är dags.

Planen är att jag ska mixa långa promander med intervallträning. Måndag, onsdag och fredag ska jag gå min milslånga runda. Tisdag och torsdag ska jag intervallträna (troligen på cykelbanan mellan alla lyktstolpar) ca 30-40 minuter. Sedan på lördag blir det en ledig dag med bara styrketräning (som för övrigt ska ligga på mina intervalldagar också). På lördag ska jag ju jobba dessutom så kommer inte hinna eller orka träna så mycket mer.

Nu ska jag snart ge Sus hennes sista antibiotikakur för den här gången och hoppas att vetrinären sätter klartecken på hennes öga imorgon eftermiddag.

Sen ta lite kvällsmat i form av fil med jordgubbar och sedan tar jag ledig för att se på hockey.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0