Förbannade skitfötter, när jag vill springa, då vägrar de!

Nähä, inte ens att vara ute och bara gå verkar duga för de här fötterna längre. Blir ärligt talat förbaskat trött på det. Man borde tycka att när jag nu gladeligen vill ut och springa och se hur kondisen förbättras och springa långt etc (hör på den va, när sa jag det senast :P) att man då kan det med. Men nej då. Trots att man inte belastar lika mycket, trots att man inte tycker det känns lika tungt längre, trots att man faktiskt vill ut och springa så kan man inte! Nej, för man har ett par skitfötter som absolut ska jävlas med mig och få kramp hela tiden.

Idag var jag dessutom bara ute och gick. Okej, jag kunde inte springa idag så tänkte gå en timmes powerwalk istället. Men nej inte ens det funkade plötsligt, jag som alltid kunnat gå innan. Nu skulle fötterna givetvis böria strula igen. De 60 planerade minuterna blev bara 25 och det var verkligen ingen powerwalk de sista 10. Snarare linkade jag fram och hade starka funderingar på att lägga mig ner i gräset, slå på mina fötter och inte gå därifrån förrän de gått med på att samarbeta.

Börjar ångra att jag köpte mina skor på Stadium och inte Löplabbet faktiskt. Kan man lämna tillbaka skor även fast det inte är något fel på dem? Jag berättade när jag kollade på skor att jag hade lätt för att få kramp i hålfoten och överansträngning i hälsenan men han jag snackade med verkade ärligt talat vara någon praoelev som bara låtsades ha koll för han såg jäkligt tafatt ut. Inte högkvalitativ service precis. Hm, nästan så jag ska inom Stadium imorgon och höra om man inte kan få pengarna tillbaka och sen satsa på Löplabbet istället. De har jag hört är proffsigare och man får verkligen en sko som passar. Annars får jag väl nöja mig med inlägg i skorna istället men funkar inte det heller...vad fan ska jag göra då?


Postat av: Tesse

Ge inte upp även om jag förstår att det är jättetrist när du får ont i fötterna av skorna. PessimistTesse undrar förresten om löplabbet finns kvar i stan (fast jag har för mig att det ligger någon sådan affär där löplabbet låg innan, så jag kan ha fel). Tycker det låter klokt att ta med dig skorna till Stadium igen och höra om de har något bra tips till dig. Får väl hitta någon som ser insatt ut.

2011-05-04 @ 14:28:41

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0