Första seriösa löparpasset avklarat

Sådär, då har min seriösa kondition/löpträning startat nu då. Vill ju komma i form inför alla lopp:P Det första loppet är imorgon och då det är 2,5 km så mätte jag upp en så lång runda här hemma och testade den nu ikväll. Planen var att få max 25 minuter (alltså max 10 min per kilometer) och klarade det på 21 minuter så måste la vara nöjd med det :). Jo men det är jag :).

Upplägget var springa en minut - gå två - springa en - gå två etc och det funkade hela tiden. Inklusive i en skitjobbig uppförsbacke då benen nästan vek sig så bet jag ihop och körde på :). Man blir grymt trött av löpning. Man får ont i fötterna av att springa på asfalt. Man blir ganska svitt... Men oj vad nöjd man känner sig med sig själv :). Blir nog den här rundan var dag denna veckan (utom imorgon då) och så blir det kul att se när man känner att man orkar mer. Kanske minska gåtiden till 1,5 minut istället för 2 nästa vecka.

Får ta mig en dusch med mina pollennäsdroppar ikväll får huh vad knepigt det blev att andas in djupt plötsligt.

Blev klar tidigt med dagens planerade skolarbete idag så haft hela eftermiddagen fri. Ska satsa på att det blir så imorgon också så jag har från 13-16 fritt. Blir att fixa middag nu och sen styrketräna framför någon nice film. Skönt att ha gjort "allt man ska" nu och bara kan ta det lugnt. På något sätt hinner jag med mer då :P

Postat av: Benita - IAATC.se

Härligt jobbat!

2011-05-23 @ 22:19:34
URL: http://iaatc.se

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0