Having second thoughts...

om tjejmilen då alltså. Det är nästan tur att jag glömde att anmäla mig i tid för det vette katten om jag kommer att klara det. Orkesmässigt är det inga problem men mina fötter är (rent ut sagt) dumma i huvudet! Jag var ute och gick en sväng med mamma ikväll och efter typ 5 minuter så krampar det. Det gick över någon gång under resterande 30 minuter men när det gör ont så gör det förbaskat ont.

Grejen är den att det inte vore kul att starta tjejmilen och sedan behöva bryta efter typ 3 km för att fötterna strular. Det brukar ju visserligen gå över om man går lugnt i typ 10-15 minuter men känns ändå dumt att riskera något. Jag är inte ens säker över Glimåkra imorgon längre och det är bara 4 km. Men tror nog ändå att det blir av för det är som sagt inte så långt och fötterna brukar iaf gå över efter lite uppvärmning.

Det är så störigt då man hindras, inte av slut på ork eller stum i kroppen, utan pga omständigheter som man ej kan påverka. Ungefär som då jag råkade ut för tantmaffian i simhallen.

Styrketräningen i morse gick i alla fall riktigt bra. Har känt hela dagen nu hur det spänner i framsidan på mina lår speciellt. Ska verkligen försöka att göra den varje dag men risken finns ju att jag går upp då jag bygger muskler... vill verkligen inte komma över 100 kg igen liksom... Kanske ska skita i att väga mig på måndag utan istället låta kroppen vänja sig vid den nya, intensiva muskelträningen och sedan väga mig måndagen vecka 21 (dagen efter Tjejmilen). Sedan beroende på det vägningsresultatet kanske jag övergår till att väga mig varannan vecka istället. Då blir det inte lika stressande och man kanske blir gladare över större siffror (utan att tänka på att man gått ner dem på två veckor istället för en).

Nej, imorgon blir det heldag (iaf fram till 17.00) med skolarbete och nästnäst sista uppgiften i marknadsföring. Ska försöka få den klar imorgon så jag kan ägna onsdagen åt den näst sista. I övrigt imorgon blir det att gå ner och handla a) glödlampor (2 av 3 i min spotlightslampa i rummet har slocknat och så även den i hallen) b) grönsaker och annat sånt (jag fick verkligen ta till alla små miniingredienser jag hade då jag lagade middag idag, tråkigt...).

Men nu, sängen.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0