Ingen vidare löppremiär :(

Tja skorna är det inget fel på iaf. Då jag snörat på mig dem och gick för att möta mamma kändes det nästan som om man studsade fram. Riktigt ordenlig sula under hela foten. Kände mig vid riktigt gott mot då jag började småjogga jämte mamma (som gick raskt) längs med cykelvägen. Det blev ju inte riktig jogg men jag lyfta på fötterna mer och tränade mer än om jag hade gått. Och det verkar vara ett bra sätt att vänja kroppen vid löpning, svävmoment etc. Jag hade nog orkat en hel del idag om inte mina jädra fötter strulat igen :(. Efter typ 10 minuter kom kramp i BÅDA hålfötterna så det gjorde skitont till och med när jag bara gick. Sen började hälen göra ont och när jag gjorde ett sista försök började även knäet kännas:(.

Så var det med den premiären.

Men kondisen var det inget fel på. Okej, den är inte bra men jag orkade längre än jag trodde. Och får jag bara vänja fötterna och knäna vid belastningen så kan det här nog bli bra. Först ta det lugnt med lugn jogg och kanske ta en hel runda (börja med korta rundor eller korta pass under längre rundor) snart i den farten. Sedan öka takten succesivt. Får ha lite musik i öronen också så man kan stänga ute omvärlden och minska pinsamgetsfaktorn... (tyckte jag såg ganska löjlig ut ibland där jag småjoggade fram...)

Imorgon blir det att gå igenom en föreläsning till marknadsföringen, anteckna, skriva rent, gå en 40 minuter, läsa det kapitel som hör till föreläsningen, jogga 20 minuter, ta ett bad :). Inget fel på det :)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0