Invägning vecka 21

Nu börjar jag då på min 18e vecka. En period av lopp har tagit sin början och slutar på lördag så det lär bli mycket intervallträning nu.

Startvikt: 111,2 kg
Målvikt: 68 kg

Nuvarande vikt: 98,7 kg
Viktnedgång sedan förra veckan: + 0,7 kg
Viktnedgång totalt: 12,5 kg

BMInedgång totalt: - 4,5

Kvar till mål 2: 8,8 kg
Kvar till målvikt: 30,7 kg

Suck...

Ingen bra start på veckan man har haft då alltså :( trodde verkligen jag skulle vara under 98 och nästan under 97 och så mycket som jag har tränat (kom ju upp i 10 timmar och 50 minuter). Och detta har ju dessutom varit mest power walk och inte styrketräning denna veckan. Hade det varit mest styrketr. hade jag kunnat säga att jag byggt muskler som väger mer och det har jag kanske gjort också iofs men jag har ju gjort massa konditionsträning också så vette fasen...

Idag verkar det som det blir fint väder så kanske ger mig ut och joggar en sväng. Ska försöka mäta upp en 2,5 kilometersrunda (loppet imorgon är så långt) och ta tid på det. En gång idag och en gång imorgon bitti kanske. Sen blir det nog den sedvanliga styrketräningen på kvällarna. Har ju utökat med en pilatesboll nu och ska kanske låna hem gummibandet från wiispelet också (wiiperioden är lite över här hemma nu liksom) så får jag ännu mer variation på det. Kanske kan utöka från 40 minuter till en timmes styrketräning varje kväll.

Sedan en massa skolarbete på det och jobb på torsdag. Ja, jag kan ju inte klaga på att jag inte kommer ha något att göra. När det står still i huvudet får man la ge sig ut och springa eller cykla eller nåt sånt.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0