My Fitness Pal

Köpte tidningen SOLO idag och när jag lusläste den (för att ha något att göra) hittade jag tipset om en app till mobilen. Den appen hette visserligen shape up men när jag sökte efter den hittade jag den inte. Istället hittade jag MyFitnessPal som jag föll för direkt.


Det första man får göra är att lägga in sin vikt, längd, födelsedatum och sådana relevanta fakta. Om man har ett stillasittande eller rörligt yrke (kontor eller sjuksköterska exempelvis) och även hur mycket man tränar i veckan utöver det. Sedan kan man även lägga in sin matdagbok och hur mycket kalorier man får i sig (vet man inte det räcker det med att skriva in vad man har ätit så räknar appen ut kalorimängden automatiskt. Även då man skriver in sina träningspass räknar de ut hur mycket kalorier man har förbrukat. Slutligen lägger man in sitt viktmål, vilken vikt man kämpar emot. Med hjälp av alla dessa uppgifter lägger sedan MyFitnessPal upp ett mål för hur många kalorier du får äta om dagen (i mitt fall 1250) och hur många kalorier du måste förbränna (i mitt fall ca 480) för att målet ska gå ihop. Har precis börjat använda den så vi får se hur det blir men det verkar väldigt spännande och givande just nu i alla fall :).

Dags för en liter vatten och sedan sängen.


Postat av: Tesse

Med risk för att låta negativ, tycker att 1250 kalorier verkar vara väldigt lite per dag. Undrar om du behöver denna app, du klarar ju viktminskningen alldeles förträffligt på egen hand. kram

2011-05-04 @ 14:24:42

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0