Ny inriktning på bloggen nästa år

Tanken är ju att jag ska vara typ normalviktig till nyår (min målvikt ligger på 68 men om jag "bara" är nere på 75 då så är det ju ändå en bra bit på väg så lär nog inte säcka ihop då). Därför tänkte jag efter nyår/när jag är normalviktig satsa på att träna inför Tjejklassikern :). Jag vet, det låter vansinnigt :P men man måste ju ha ett mål, eller hur. Nu är ju normalvikt ett bra mål i sig men de gånger det är extra tungt på träningen så kan man istället ha en mental bild att man är på väg mot mål i något av loppen i tjejklassikern.

Tjejklassikern:
Vansbro Tjejsim (1 km)
Tjejvasan (30 km)
Tjejvättern (10 km)
Lidingö Tjejlopp (10 km)

Både simningen, löpningen och cyklingen kan jag ju träna på men jag är gruvligt nervös inför tjejvasan... jag suger på skidor nämligen! Men annars tror jag allvarligt talat att jag kan fixa det (knäppt kanske men man måste ju tro på sig själv). Då har jag hela 2012 att träna inför det och bara fokusera på det (eftersom jag ska ha en bra vikt då). Eftersom jag kommer plugga på distans då också så kan jag ju lägga upp träningen som jag gjort nu och det har ju funkat bra.

Jag vet, jag är vansinnig! Men det är ett skitkul (andra) mål att kämpa inför och inte bara tänka på vikten hela tiden.



Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0