Powerwalk på 43 minuter och 5,7 km/h

Det blev ju ingen träning igår (*skäms*:P) så började i tid idag. Igår satt jag och mätte upp en runda som var 4,1 km (precis som den rundan kommer vara på loppet i Glimåkra på tisdag) på funbeat och tänkte jag skulle testa att gå den idag. Så jag vet ungefär hur lång tid det ska ta då. Satte upp ett ganska högt tempo och fick 13 minuter på första kilometern. En snabb huvudräkning sa mig att det då skulle ta nästan en timme att gå vilket jag verkligen inte gick med på så ökade takten ännu mer.

Kilometer 1: 13 minuter (flest uppförsbackar på rundan)
Kilometer 2: 10 minuter (grusväg och en lång nerförsbacke)
Kilometer 3: 11 minuter (lite nerför men även rak, tråkig cykelväg)
Kilometer 4: 9 minuter (hemvändare)

Nu sitter jag hyfsat svitt  och bloggar alltså. Det blev verkligen en power walk då jag höll i snitt 10,31 min/km och höll ett snittempo på 5,7 km/h. Längtar tills ikväll då jag ska snöra på mig skorna och försöka ta mig runt rundan gående/joggande/springandes.

Snart ner och hämta upp tvätten nu då. Sen duscha... Sen fixa lunch och sedan in och jobba mellan två och sex i eftermiddag. Hämta ut skorna så fort jag kommer in till stan först dock såklart :).


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0