Riktigt härligt (och duktigt) löparpass :)

Då har jag varit ute och sprungit igen :). Det blev dock inget tjejlopp ikväll pga skitväder. Kände inte för att betala 160 spänn för att springa 2,5 km i ösregn. Så det blev en halvtimmes styrketräning istället och nu ikväll, när det klarnat upp, snörade jag på mig skorna och gav mig ut och sprang 11 minuter.

Tanken var att jag skulle springa som igår (springa 1 min gå två springa en etc) men då jag sprungit min första minut var jag mitt i en nerförsbackesperiod så sprang på tills jag var nere. Det blev fem minuter och sen tänkte jag, testa att se hur länge jag kan springa. Det blev 7,5 minut innan jag kände hur trött jag var och hur ont jag hade i benen. Sen gick jag ett par minuter och sprang en minut. Sammanlagt sprang jag 8 minuter och gick 4 så är verkligen skitnöjd :)

Nu har jag då en runda på 1,5 km som jag kan springa och vet hur det gick nu första gången och hur det utvecklas. Så har både en runda på 1,5 km och en på 2,5 km. Vid längre sträckor blir det mer promenad/power walk tills jag behärskar mina korta löprundor.

Blir så himla trött av löpning och så men vill bli helt slut efter träning. Då känner man sig så himla nöjd med sig själv och en egoboost utan dess like. Att man faktiskt klarar av det:)

ktigt irriterad/orolig över min pollenallergi nu alltså. Sitter vid datorn och skriver ackompanjerad av rossliga och halva inandningar. In genom näsan går bra men inte alls genom munnen. Börjar snart tro jag utvecklar astma eller något sånt (då det blir jobbigare då jag springer). Astma kan man ju dessutom drabbas av när man är överviktig. Det är ju isf jädra typiskt om jag får det just nu när jag är på väg ner.

Måste börja dricka mer vatten igen dessutom. Kände hur yr jag blev för någon timme sedan och riktigt läskigt. Vet hur illamående jag blev förra gången...

Nej, en stor kopp te nu. Det tycker jag att jag har gjort mig förtjänt av :)

Postat av: Tesse

Ja det är viktigt att dricka vatten, annars mår man inget vidare. Dricker du kaffe eller te ska du nog dricka ännu mer vatten. Kaffe är iaf vätskedrivande, har för mig att te också är det.



Heja dig!

2011-05-25 @ 07:32:11

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0